Share This Article
Când Ferrari a prezentat 250 GT Coupé (Paris Motor Show – 1958), marca a semnalat pasul decisiv către producția de serie. Odată cu acest coupé, caroseria Pinin Farina venea să înlocuiască mașinile construite de Boano și Ellena din anii anteriori.
Foarte important, 250 GT era un model dorit de piață, cimentând forța Ferrari de a produce vehicule de volum. Cu cele 350 unități produse între 1958 și 1960, 25o GT a fost cel mai bine vândut model al mărcii. Un gentleman din toate punctele de vedere, modelul fiind cel mai important Grand Tourer italian de la finalul anilor 1950. Vehiculul respecta pedigree-ul de curse al mărcii, oferind totodată un nivel înalt de confort și eleganță.
Trecutul
Sub caroseria elegantă se regăsea un V12 Colombo de 3,0 litri, propulsorul oferea 240 CP la 7.000 rpm. Dezvoltat în creuzetul sporturilor cu motor, acesta propulsa masina până la o viteză maximă de circa 240 km/h. Sprintul între 0-100 km/h putea fi atins în șapte secunde, destul de impresionant pentru un vehicul din clasa sa. De asemenea, era mai rapid decât multe din modelele epocii, precum Aston Martin, Jaguar sau Maserati.
Masina pe care o prezentăm este al 168-lea exemplar realizat de constuctorul italian, fiind finalizată în vara anului 1958. Destinată Statelor Unite, masina a avut inițial un finisaj Bianco cu tapițerie Blu (piele) și Connolly. După sosirea în America, acest exemplar a fost vândut legenadarului pilot de curse John von Neumann. A fost vândută ulterior unui proprietar necunoscut, în final fiind achiziționată de Charles Klinger (1975).
Prezentul
În încercarea de a restaura modelul, Charles Klinger l-a dezansamblat, el rămând așa până în anul 2012. McCabe Automotive a fost însărcinată cu restaurarea mașinii, aceștia petrecând peste 500 ore pentru a aduce masina la starea inițială. Pentru a accentua linia de design Pinin Farina, atelierul a ales culoarea Blu Genziana. Vehiculul va fi vândut la o licitație specială (17 august), valoarea fiind estimate între 575/650.000 dolari.