Share This Article
YouTube speră să-și convingă consumatorii din întreaga lume să treacă de la urmărirea unui videoclip la coșul de cumpărături. Gigantul din Silicon Valley lucrează în prezent la o funcție de cumpărături care ar permite utilizatorilor să vizualizeze și să cumpere produse care apar în clipurile difuzate de platformă. De altfel, YouTube a invitat recent anumiți creatori de conținut să utilizeze algoritmul pe care îl dezvoltă pentru a eticheta și urmări fiecare produs prezentat în clipurile sale, potrivit publicației financiare Bloomberg. Datele vor fi legate ulterior de instrumentele de analiză și cumpărăuri Google(compania mamă a platformei).
În timp ce funcția “Shopping” se află întro fază experimentală, YouTube susține că creatorii săi vor putea alege ce produse să prezinte utilizatorilor. Această mișcare este cu atât mai interesantă în contextul videoclipurilor “unboxing” și “haul”, care evidențiează deja multe dintre produsele disponibile pentru cumpărare. Această caracteristică – Shopping – ar permite platformei YouTube să se poziționeze pe piața extrem de profitabilă a comerțului electronic, care ar putea genera 22,4 miliarde dolari până în 2025. Acest sector a beneficiat și de criza Covid-19, deoarece mulți comercianți cu amănuntul au decis să-și accelereze digitalizarea în urma închiderii magazinelor offline. Un obicei care a schimbat profund obiceiurile consumatorilor din întreaga lume.
Acest comportament este ușor de ramarcat, ținând cont că aproape 50% dintre consumatori realizează în acest moment cumpărături online – mai ales de la începutul pandemiei de coronavirus. De aceea, giganții prezenți în Silicon Valley lansează diferite funcții online, în încercarea de a concura cu Amazon, Walmart sau Alibaba. De asemenea, Instagram a introdus recent propria sa funcție de “Shopping” în cadrul clipurilor IGTV, permițând mărcilor să eticheteze produse pentru clipurile lor și să încurajeze utilizatorii platformelor sociale să realizeze cumpărături. La rândul său, Pinterest a introdus o serie de noi funcții în luna aprilie anul trecut, în ideea de a optimiza experiența de cumpărături a utilizatorilor și de a dezvolta soluții de comerț electronic pe platforma sa. Detali aici: YOUTUBE.
Alte subiecte pot fi citite aici: WATCHES