Share This Article
Vestimentația Made-To-Measure (MTM) este unul din segmentele de piață care au întâmpinat probleme în cursul acestui an, în principal datorită problemelor sanitare și lipsa interacțiunii sociale în zona de birouri. Am înecrcat să vedem ce se întâmplă pe această piața globală MTM – cât de relevanți sunt jucătorii astăzi și cât de des își completează bărbații garderobe cu piese personalizate – sursele de informare fiind mai mult externe, în principal datorită opacității informaționale de care dau dovadă companiile angrenate pe piața locală.
Așadar, în ciuda discuțiilor existente, business-urile cu ținutele vestimentare “de-a gata” sunt surprinzător de sănătoase. Potrivit unui raport despre piața vânzărilor personalizate, vânzările de la începutul toamnei – în magazinele de specialitate – au crescut în cursul lunii septembrie în trei din patru categorii. MTM a avut o creștere puternică, cu o medie de aproximativ 30%: costumele dețin o pondere de 8%, în timp ce paltoanele au avut creșteri de circa 0,8% (după o lună august foarte bună). Doar segmentul pantalonilor personalizați nu a reușit să atingă cifrele din 2019, situându-se sub modelele “de-a gata”.
Piața îmbrăcăminții personalizate se schimbă în acest moment, comercianții angrenați în acest sector fiind confruntați acum cu probleme diferite – față de cele pe care le aveau în trecut. Aceastea includ acceptarea pe scară largă a codurilor de îmbrăcăminte de tip “business casual”, presiunea diversificării (ținute business asociate cu cele sport), inițierea unor colaborări sau parteneriate între mărci, concurența cu noile platforme de comerț electronic sau vânzările de tip flash, precum și creșterea rapidă a produselor personalizate. Dar pentru cei cu spirit antreprenorial, noile provocări înseamnă și noi oportunități.
Cu câțiva ani în urmă, bărbații care purtau ținute sport erau destui de puțini – inclusiv eu – costumul fiind îutilizat într-o foarte mare măsură la întâlnirile de business. Astăzi, când opțiunile vestimentația s-au schimbat, nu numai că acestea au început să fie achiziționate, dar ele au început să domine garderoba masculine (cu ajutorul unei mari varietăți de modele și țesături). Într-adevăr, după cum menționează mulți comercianți cu amănuntul, există numeroase motive pentru reapariția categoriei personalizate a îmbrăcăminții – pentru toate vârstele – inclusiv pentru opțiunile Made-To-Measure cu prețuri competitive.
Cum o să decurgă vânzările pe piața locală în 2021? Nu știm să vă răspundem la această întrebare în acest moment. dar, având în vedere dorința bărbaților de a purta piese vestimentare adaptate modei contemporane – precum și redeschiderea cafenelor sau a spațiilor destinate evenimentelor – este foarte posibil să asistăm la revirimentul acestui sector, chiar dacă majoritatea actorilor vor fi nevoiți să se adapteze unor cerințe cu totul noi. De asemenea, introducerea noilor materiale (adaptate la cerințele durabilității) și educația segmentului de clienți este una extrem de necesară în acest moment. Foto: GIORGIO ARMANI (MTM)
Mai multe informații aici: WATCHES