Share This Article
Verdict – a trecut ceva timp de la primele prezentări virtuale și simpozioane din calendarul modei internaționale. Privind retrospective, nu putem acuza casele de modă de lipsa creativității, existând chiar o apreciere pentru transformările rapide și mutarea brand-urilor în mediul online. De la Loewe, Prada sau Dior, ca să amintesc doar câteva dintre numeroasele nume din modă, soluțiile creative au fost interesant de urmărit. Această nouă realitate naște o întrebare: Cât de mult se pierde prin implementarea noului format și al conținutului de marcă creat deja de casele de modă?
Este nevoie de un efort mult mai mare pentru ca acest nou format să iasă în evidență din fluxul de informații pe care un brand modern trebuie să-l ofere clientelei sale. Iar pentru a înțelege acest fenomen, am să citez două persoane implicate în acest segment: Emanuela Prandelli (Director of the Master in Fashion, Design în cadrul SDA Bocconi din Milano) și Antonio Mancinelli (Senior Editor la Marie Claire Italia). Încep cu doamna Prandelli, viziunea ei fiind mai mult decât pragmatică asupra acestei evoluții, având în vedere experiențele digitale integrate, “brandurile mișcându-se mult mai repede pentru a crea soluții digitale pentru creativitatea lor”.
De asemenea, Emanuela Prandelli subliniază importanța unui verdict care a devenit prea rapid și model în care colecțiile Spring/Summer & Fall/Winter au devenit învechite, maia les atunci când audiența globală este obișnuită cu un flux constant de informații, experiențe și conținut de marcă în oferta unei reclame. Provocarea este aceea de a putea citi datele care generează astfel de interacțiuni digitale și de a le utiliza pentru a crea un flux holistic de experiențe și produse deopotrivă. Până la urmă, noile generații de consumatori sunt foarte atenți la anumite aspect ale consumismului pe care pandemia de coronavirus le-a accentuat. Totodată, Antonio Mancinelli are păreri similar cu privire la prima săptămână digital a modei:
“A existat multă creativitate, precum și lipsa ei. Unele branduri s-au bazat pe numele lor pentru a porni o cameră și modele pentru noile creații; alte câteva mărci au optat pentru spectacole «PhyGital», adică…. o parte online, o parte dedicate unui public restrâns. Factorul inconfundabil este că o revoluție digital are nevoie de o viziune radical. Formatul digital trebuie să aibă un factor Wow care să ridice mărcile la nivelul următor. Până acum nu am văzut asta”. De asemenea, continuă A. Mancinelli, “Verdict ul modelului digital pentru o prezentare de modă este defectuoasă, deoarece este detașată de realitatea comercială a ceea ce fac mărcile astăzi. S-au spus multe despre încetinirea sistemului, dar este departe de a fi atinsă o viziune unită. Nu o prezentare de modă trebuie regenerate, ci întregul sistem”.
Un alt verdict important – Vanessa Friedman (Fashion Director și Chief Fashion Critic în cadrul publicației New York Times) – menționează că, “Săptămâna modei digitale s-a desfășurat fără acea emoție a așteptării, a primei imagini de pe catwalk, modul de desfășurare nemaifiind același”. Probabil, noul șablon pentru desfășurarea unei Săptămâni Digitale a Modei trebuie să țină cont de faptul că aceste evenimente sunt destinate unui audiențe selectate, dar transmise unui public global. Acesta ar trebui să fie principiul care guvernează astfel de evenimente, chiar și digitale. Închei cu mențiunea că, între 2 – 4 septembrie urmează să se desfășoarea Pitti Uomo, o primă ediție digitală care are ca invitat special Dolce & Gabbana.
Detalii aici: PITTI CONNECT