Share This Article
Puțin cunoscut în acest moment, transportul maritim de mărfuri prinde contur în industria bunurilor de lux. O modalitate care devine o soluție alternativă mai ecologică și mai bine profilată într-o epocă marcată de problemele energetice!
Pentru a înțelege acest fenomen, trebuie să vedem cît dintre emisiile de CO2 sunt reprezentate de transportul maritim. Conform publicației Luxury Tribune (sursa noastră de informare), trei procente din emisiile globale de CO2 provin din sectorul martitim. Această cifră s-ar putea duba sau tripla în următorul deceniu. Pentru a putea fi redusă, trebuie să ne imaginăm un transport maritim mult mai compatibil cu mediul natural.
Provocare
Viitorul bunurilor de lux se află într-un moment al provocării, o direcție preluată de diferite companii de transport maritim. Lumea produselor de lux, pionier în abordarea soluțiilor ecologice, urmărește cu atenție acest sector, multe realizând deja saltul. Un exemplu este Hennessy Cognac, compania angajându-se să uilizeze transportul cu nave maritime. Astfel, un procent din sticlele sale ajung în Statele Unite pe această cale.
Începând cu 2004, Neoline oferă două plecări pe lună pe ruta Atlanticului de Nord, deservind porturile Halifax sau Baltimore. Alte mărci fac și ele pasul, mai ales în sectorul băuturilor spirtoase, exemplul fiind companiile prezente în grupul Pernod-Ricard. La finalul lunii iulie, compania a inițiat colaborarea cu Transoceanic Wind Transport, în 2023 fiind programate primele exporturi. Astfel, țampania și cognac-ul vor fi trasnportate ecologic.
Impact
Impactul asupra transportului maritim este adesea subestimat. Într-adevăr, măsurile de combatere a poluării și amprentei de carbon în acest segment au fost luate abia în 2019. Cu mult după acordurile semnate la Paris (2016), care prevedeau deja neutralitatea carbonului în multe sectoare de transport. Scopul pe termen scurt este reducerea pe cât posibil a emisiilor de carbon, în sectorul maritim fiind estimat la 40%.
Detalii aici – NATURE