Share This Article
Conform companiei de consultanță Brand Finance, topul celor mai valoroase mărci de vinuri și șampaniee ste dominat de LVMH. Evaluat la 1,27 miliarde euro, Moët & Chandon este considerat cel mai valoros brand de vin/șampanie la nivel global.

Eticheta franceză este urmată îndeaproape de alte trei mărci de șampanie, toate acestea fiind deținute de LVMH. La nivel global, LVMH deține cele mai puternice mărci de vinuri și șampanii în 2024, potrivit Brand Finance. Raportul este realizat anual de cea mai importantă companie de consultanță și evaluare a mărcilor din lume. Potrivit acesteia, Moët & Chandon a crescut cu 9% de la an la an, până la 1,27 miliarde euro.
Topul șampaniilor
Creșterea mărcii Moët & Chandon a condus la menținerea acesteia în rândul primelor poziții din ultimii ani. Următoarele trei locuri sunt ocupate de mărci din LVMH, cel mai mare grup d eproduse de lux din lume. Compania Chandon, a cărei valoare a scăzut cu 1%, până la 900 milioane euro, se află pe locul doi. Clasamentul celor mai puternice mărci este continuat de Veuve Clicquot, cu o valoare de aproximativ 873 milioane euro.

Pe locul patru, Brand Finance indică istoricul brand Dom Perignon, valoarea de piață fiind evaluată la 710 milioane euro. Situată anul trecut pe locul al doilea, Changyu (China) a căzut pe locul cinci, după o scădere de 33%. “Industria vinurilor trece printr-o schimbare profundă, producătorii și consumatorii devenind conștienți de mediu. Cercetarea arată că sustenabilitatea a devenit un aspect cheie”, spune Henry Farr (Brand Finance).
Schimbarea sectorului
Conform lui Henry Farr, “11% dintre clienți mizează pe sustenabilitatea produselor consumate”. Aspect care a condus la reducerea utilizării pesticidelor, reciclarea apei și asigurarea unui tratament echitabil lucrătorilor din vie. “Drept urmare, mulți cultivator își revizuiesc practicile pentru a proteja mai bine mediul și vița de viel. Comunicarea transparentă a acestor eforturi este un factor important în următorii ani”, încheie Henry Farr.