Share This Article
Tehnologia poate fi o soluție excelentă de rezolvare a problemelor, dacă este utilizată prin filtrul cunoștințelor de lux și modă. Mai ales dacă avem mintea deschisă către descoperiri și soluții noi din partea executivă. De când Coronavirusul a luat lumea cu asalt și a început cea mai dramatică perioadă pentru ceea ce economistul Joseph Schumpeter numește „distrugere creativă”, au trecut multe luni și industria luxului este încă pe punctul de a deveni victima unei răsturnări neașteptate.
Având rețelele de vânzare cu amănuntul blocate, industria luxului este încă ocupată cu vânzarea de produse, mai degrabă decât cu creșterea puterii mărcii. Strategia de comerț electronic pentru multe mărci de lux abia și-a avansat formatul în ultimii zece ani, iar strategiile de social media sunt încă lipite de o abordare tradițională și mai puțin eficientă de sus în jos. În acest peisaj turbulent, riscul de a stabili o strategie eșuată este ridicat, precum și șansa de a rata noi oportunități pe viitor. Punctul de navigație din industria de lux nu este adesea suficient de actualizat pentru a permite o conducere sigură în următorul capitol interesant al societății. Și nu este doar o chestiune de tehnologie, ci o chestiune de viziune și strategie umană. În timp ce industria luxului depune eforturi pentru a înțelege ce se întâmplă pe piață, prin consultarea rapoartelor firmelor bazate pe interviuri realizate de directorii de lux, restul lumii evoluează într-un ritm uimitor.
China, în ciuda tuturor problemelor cu care se confruntă, este încă foarte dinamică în ceea ce privește utilizarea tehnologia de noi instrumente de comunicare, cum ar fi transmiterea în direct pe rețelele sociale și utilizarea KOC ( clienți de opinie cheie ) ca oameni de vânzări. Cu toate acestea, majoritatea mărcilor încă nu sunt adaptate nevoilor și așteptărilor unei astfel de piețe strategice. Cel mai recent caz al difuzării în direct a lui Louis Vuitton este un exemplu clar. În timp ce marca avea o configurație de bază și un concept de mediu, publicul ( format din potențiali client ) se aștepta la o experiență cu adevărat bogată și de lux. S-ar putea considera oarecum bizar că un brand de ultimă generație, precum The French Maison, nu a prevăzut la timp că punerea în aplicare a acestei idei va duce la critici în masă și, ca o oglindă, va reflecta conceptul slab din spatele evenimentului.
Folosirea tehnologiei într-o direcție constructivă -Înțelegerea ambițiilor și așteptărilor dvs. țintă este vitală pentru a avea succes, chiar și pentru una dintre cele mai consacrate mărci din lume. Atunci când creșteți prețurile, poziția și brandul dvs. emană exclusivitate din fiecare por, este esențială o imagine puternică care se potrivește cu marca. După cum am văzut de multe ori în trecut, clienții chinezi sunt atenți și pretențioși, dornici și curioși și nu scuză nenorociri. Utilizarea înțeleaptă tehnologia trebuie să fie filtrată de povesti ale brandului foarte puternice și consistente, toate dezvoltate de-a lungul înțelegerii profunde a societății și a obiceiurilor sale. Atitudinea „plug and play” atât de des utilizată de industria luxului nu funcționează atunci când proiectele sunt dezvoltate pe hârtie și nu sunt testate în lumea reală și nici nu sunt ajustate în funcție de feedback-ul pieței.
O abordare rigidă plătește un preț ridicat în zilele noastre, adesea în „modernitate lichidă” așa cum a definit-o filosoful și sociologul Zygmunt Bauman. Înainte de a dezvolta o abordare virtuală, este necesară o abordare sociologică pentru a avea succes pe termen lung. Și înainte de a căuta ofițerii șefi de tehnologie pentru o soluție rapidă, industria luxului ar trebui să recruteze oameni de marketing pe poziții de conducere ce au cunoștințe despre tendințele sociologice și geopolitice. Într-o perioadă în care brandurile de lux încearcă să găsească strategii de supraviețuire, apar noi proiecte și noi servicii pentru industrie care rezolvă probleme și deschid noi căi.
Reinventarea e-commerce-ului și a lumii digitale -Obsess este un start-up fondat de Neha Singh, absolventă de informatică MIT, care a condus echipe de inginerie și produse la Google și Vogue SUA, cu scopul de a reinventa interfața de comerț electronic pentru categoriile de produse bazate pe descoperire. Start-up-ul ei este unul dintre cele 10 selectate de Startup Bootcamp FashionTech din Milano și oferă o platformă software Augmented & Virtual Reality pentru cumpărături experiențiale. În ultimele luni, tehnologia Obsess a fost căutată de mai multe prestigioase branduri mondiale de lux și modă. De atunci au creat un magazin electronic pentru Christian Dior Parfums și un eveniment într-un penthouse virtual al unui zgârie-nori pentru Tommy Hilfiger, printre altele. Compania a purtat recent discuții cu alte companii de prestigiu dornice să colaboreze și să dezvolte experiențe unice în magazin în mod virtual, în speranța de a capta atenția persoanelor obligate să rămână acasă în timpul carantinei și nu numai. Ceea ce părea science-fiction până la sfârșitul anului 2019 devine rapid o realitate astăzi.
Singh ne-a povestit despre decizia sa de a părăsi lumea corporativă pentru a înființa un start-up inovator. „Am început Obsess pentru că eram frustrat de cât de plictisitoare și banale erau cumpărăturile online”, a spus Singh. „La Vogue, am lucrat cu agenții de publicitate, care erau branduri de lux, și am văzut cum se luptă să-și transpună experiența de marcă în online și mai ales pe mobil – din cauza limitărilor front-end-urilor platformei de comerț electronic de astăzi, care fac fiecare site web al mărcii sa arate la fel. ” Cu siguranță este nevoie de curaj pentru a trece dincolo de zona de confort și pentru a deschide noi frontiere, dar mentalitatea digitală poate ajuta brandurile de lux să își găsească propriul echilibru. „Prin utilizarea acestor noi tehnologii creative, experiența completă a mărcii poate fi adusă consumatorului pe orice mediu pe care îl utilizează, chiar dacă nu este în persoană”, spune Singh.
Noi frontiere -Și nu este doar o chestiune de start-up-uri. Într-un moment în care toate evenimentele și târgurile de modă și de lux au fost anulate și amânate, concertul Travis Scott din jocul video Fortnite s-a dovedit a fi mulțumitor. Experimentat de peste 27 de milioane de jucători și cu peste 44 de milioane de vizualizări pe parcursul celor cinci evenimente, evenimentul Astronomical a lansat noul single care a văzut aproape 44 de milioane de fluxuri pe Spotify în săptămâna viitoare. De asemenea, Scott a lansat o colecție de îmbrăcăminte și accesorii dedicată evenimentului, care nu numai că s-a epuizat, dar a devenit imediat un obiect de colecție, ajungând la prețuri ridicate online. Concertul a fost produs în realitate virtuală și a fost prezentat în mediul și atmosfera Fortnite, unul dintre cele mai de succes jocuri video din istorie. Imersiunile de scufundare profundă într-o lume foarte distinctă sunt noul comerț cu amănuntul și ar putea inspira tehnologia foarte mult brandurile de lux care sunt dornice să comunice propriul univers clienților. „Oportunitatea pentru brandurile de modă și de lux cu această tehnologie este de a îmbunătăți dramatic experiența de cumpărături online pentru clienții lor, aducând adevărata lor expresie creativă în digital, în același mod în care se face în magazinele de vânzare cu amănuntul, spectacolele de pe pistă și evenimente” Adaugă Singh. „Pentru a inspira și încânta consumatorii, scufundându-i în medii unice care fac marca să iasă în evidență. Și, pe termen scurt, în timp ce traficul pietonal este redus pentru magazine, acesta permite, de asemenea, mărcilor să își facă rapid magazinele cu amănuntul cumpărabile „de la distanță”.
Tehnologia este o soluție excelentă de rezolvare a problemelor, dacă este utilizată cu filtrul de lux dinamic și cunoștințe de modă și cu mintea deschisă pentru descoperiri și soluții noi din partea executivă. Travis Scott, un rapper, cântăreț, compozitor și producător american transformat în creierul modei contemporane, a demonstrat că mai este mult spațiu pentru a fi explorat de brandurile de modă. În acest fel, tehnologia deși pare puțin probabil, ar putea ajuta și brandurile de lux să vorbească limba lor exclusivă într-un mod atrăgător pentru toate generațiile de clienți pe care i-au încurajat până acum. Virtualul nu va înlocui mediul offline, dar l-ar putea mări perfect într-un domeniu care este întotdeauna disponibil pentru consultare, inspirație și, bineinteles, cumpărare. Virtualul vă poate ajuta să navigați în furtuna perfectă și să aterizați către noi frontiere într-o lume în continuă schimbare (și provocatoare). Detalii aici: McKINSEY
Mai multe informații aici: WATCHES