Swarovski își pierde strălucirea de odinioară!

0
76
Swarovski (campanie publicitară)

Swarovski își pierde strălucirea, odată cu pandemia răspândită la nivel global în ultimul an, viitorul companiei fiind unul destul de incert, conform mediei internaționale. În mod normal, peste 650.000 de turiși treceau pragul sediul central din Wattens, un orășel situat în regiunea muntoasă a părții austriece a Tirolului. Dar, odată cu pandemia, problemele companiei s-au acutizat. Exact la 125 de ani după ce Daniel Swarovski (Fondatoul mărcii Swarovski) a dezvoltat o mașină pentru tăiatul sticlei sub forma unui diamant, urmașii săi domnesc peste un imperiu întins pe mai multe paliere: modă, accesorii, film, etc.

Swarovski (Produse comerciale); Foto: Mark Colliton

Însă, Robert Buchbauer (CEO-ul Swarovski) spune căe ste momentul unor schimbări drastice. “Suntem forțați să ne reinventăm și să redimensionăm întreaga noastră afacere”, spune  R. Buchbauer într-un interviu acordat agenției de presă AFP. Foarte posibil, cristalele Swarovski au împodobit ținutele vestimentare ale unor celebrități precum Marilyn Monroe, Beyoncé sau să fi fost parte a unor colecții lansate de Christian Dior, dar, printre clienții de busines, acestea încep să-și piardă strălucirea. O cauză o reprezintă concurența tot mai puternică din China, cristalele produse aici fiind mult mai ieftine. La această competiție , spune Robert Buchbauer, se adaugă și “deficiențele de vânzări la scară uriașă”.

Veniturile totale sunt prognozate să scadă cu circa 30%, de la 2,7 miliarde Euro (anul trecut), la aproximativ 1,7 miliarde Euro (anul în curs), “reducerile planificate devenind în acest moment mult mai urgente” – conform lui R. Buchbauer. O direcție dorită fiind aceea a exclusivității, Swarovski urmând să producă o cantitate mai mica și mai colorată, dar la un preț mult mai mare. Produsele de masă, precum seturile de manechiură și huse pentru telefoane mobile – decorate cu cristale Swarovski – ar putea fi o atracție pentru companie, dare le nu se vor mai regăsi în portofoliul companiei în viitor.

Swarovski (Atelier Design); Foto: Mark Colliton

Cum nici 750 de magazine, dintr-un total de 3.000 în întreaga lume, nu vor mai putea fi vizitate. O reducere semnificativă, asta însemnând și concedierea a circa 6.000 de angajați – planurile fiind puse deja în aplicare, 1.200 de salariați din Wattens pierzându-și deja locurile de muncă (urmați de încă 600 în 2021). Cu toate acestea, Paul Swarovski – acționar și fost membru al comitetului executiv – spune că dorește să oprească planurile lui Robert Buchbauer “înainte ca totul să scadă”. Un demers căruia I s-a alăturat și Nadja Swarovski, unul dintre cei tei membri ai comitetului executiv, alături de tatăl ei (Helmut) și unchiul (Gerhard). În industria produselor d elux, Swarovski este una dintre puținele întreprinderi deținute (încă) de familie. O structură destul de ușoară, atât timp cât își păstra statutul de mic producător, dar un impediment într-un moment când operațiunile s-au extins la nivel internațional și vânzări de miliarde de Euro.

Swarovski (Produse Lifestyle); Foto: Mark Colliton

Chiar dacă, odată cu numirea lui Robert Buchbauer în funcția de Director Executiv – petrecută în luna aprilie – el a obținut aprobarea acționarilor de a redimensiona compania și de a o transforma într-un holding. Un plan care a avut de partea lui parte afamiliei care deține 80% din acțiuni, chiar dacă cei care dețin 20% dina cțiuni (Paul, Nadja, Helmut și Gerhard) menționează că procentul deținut le dă asigură dreptul de veto în consiliul de administrație. aceștia intenționează să blocheze acțiunile demarcate de R. Buchbauer, Paul Swarovski insistând ca actual director executive chiar să plece: “Atât timp cât căpitanul se îndraptă către un recif, noi trebuie să ne asigurăm că el părăsește timona”, declară acesta.

O altă mențiune vine din partea reprezentantului sindical, Selina Staerz: “În acest moment, angajații nu mai simt că sunt inima companiei”, Swarovski fiind unul dintre marii angajatori din regiune (o zonă dominate aproape în totalitate de turism). Deși Robert Buchbauer spune că nu vor mai fi necesare și alte concedieri după 2021, în zonă persist zvonurile unui transfer al întregii operațiuni în Elveția vecină. de asemenea, Selina Staerz menționează și faptul că este aproape imposibil ca Swarovski să devină un brand de lux cu prețuri accesibile: “Super-bogații lumii nu au nevoie de cristalele Swarovski. Ei pot cumpăra fără probleme diamante”. Ce se întâmplă în viitor? Rămâne să vă ținem la curent cu evoluția companiei, în funcți de știrile care ne sosec prin intermediul mediei internaționale. Detalii aici: SWAROVSKI

Mai multe informații aici: STORIES

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here