Share This Article
Smartphone-ul ne-a transformat viața în ultimii zece ani, marcând totodată și debutul fuziunii între om și mașină! Este nelipsit din mâna noastră, utilitatea lui fiind deja bine-cunoscută: de la plățile bancare și până la interacțiune social-media, trecând prin activitatea de birou, smartphone-ul a devenit parte integrantă a revoluției tehnologice. Foarte posibil, aceste dispozitive nu sunt încă pregătite pentru a fi incorporate în antebrațele noastre, chiar dacă ele au schimbat fundamental modul în care noi ne raportăm și interacționăm cu oamenii din jurul nostru în ultimii zece ani.
Cumva, am devenit cu toții cyborgi, fiecare dintre noi devenind în totalitate devotați acestei mașini – el lipsind rareori din mâna noastră. Un drum început cu mai bine de 25 de ani în urmă, atunci când IBM lansa pe piață modelul denumit Simon Personal Communicator – un dispozitiv cu ecran tactil care combina, pentru prima dată, telefonul, e-mail-ul și PDA. Disponibil pe piață până în februarie 1995, dispozitivul dispunea de o memorie de 1 Mb și o interfață tactilă de tip LCD Display monocrom. A fost nevoie de peste zece ani, până la prima generație iPhone, pentru a declanșa creșterea notorietății smartphone-ului – dispozitivul trecând de la statutul de noutate, la omniprezență. La începutul anilor 2010, smartphone-ul deja făcuse un salt major, vânzările globale fiind într-o continuă creștere.
Mai multe știri premium AICI
Vânzările acestor dispozitive a condus și la o creștere a dependenței noastre față de ele, numeroase aplicații făcându-și treptat loc în memoria telefonului. Ușurința oferită de iconițele prezente pe ecran, fie că este vorba de o plată bancară, fie de o achiziție de modă, a marcat dezvoltarea acestui dispozitiv de-a lungul ultimului deceniu. Este momentul când te afli la un click distanță de marca preferată sau de șampania/băutura atât de necesară în cadrul unui eveniment cu prietenii sau a unei seri romantice. “Smartphone-ul ne-a ușurat tranzacțiile”, putem spune, produsele dorite de noi fiind mult mai aproape acum. Iar anul 2020 a desăvârșit această alegere, pandemia oferind o trecere accelerată la serviciile digitale în mai toate domeniile. Pentru mulți dintre noi, perioada a adus și singurul mod prin se putea comunica sau achiziționa diferite produse.
De asemenea, mărcile au început să investească accelerat în digitalizare – de la tururi virtuale și până la platfome dedicate vânzărilor – pandemia schimbând inclusiv modul prin care colecțiile de modă erau prezentate publicului. O digitalizare care a condus inclusiv la lansări de colecții de bijuterii High Jewellery, un exemplu recent fiind cel al bijutierului David Morris, marca britanică lansând o linie de treisprezece piese prin intermediul platformei Farfetch. Totodată, principalele evenimente de modă (Paris sau Milano) au beneficiat de ediții digitale – smartphone-ul fiind principalul dispozitiv de urmărire – mărcile având de ales între prezentări (online) pe podium sau show-uri deja înregistrate, consumatorii având posibilitatea să le urmărească live sau prin interdiul clipurilor urcate pe YouTube.
Mai multe știri auto AICI
O altă funcționalitate a smartphone-ului este oferită de imaginile postate de mărci, consumatorii solicitând din ce în ce mai mult – ca o consecință a fenomenului social media – fotografii cât mai reale, o tendință sezizată de comercianți și adaptată, desigur, dispozitivelor din ce în ce mai performante. În mod ironic, smartphone-ul a eliminat în mod eficient conceptul de a fi “în afara biroului”. Odată cu această “mobilitate”, au apărut și problemele specifice: cedarea bateriei sau a telefonului în sine, s-a transformat deseori în panică. Iar această problemă este, se pare, doar la început, punctele forte ale conectivității 5G și celulare urmând să ne facă “mult mai dependenți de telefoanele inteligente, deoarece ele vor interacționa din ce în ce mai mult cu lumea care ne înconjoară”, dispozitivele devenind extensii ale corpului nostru. Cel mai probabil, este faza de început a ceea ce putem numi deja “Revoluția Cyborg”. Surse documentare: wsj.com/mckinsey.com.
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal pentru mai multe informații – AICI