Share This Article
Shell urmează să liciteze o serie de afișe din colecția de artă Shell Heritage în cursul lunii aprilie, evenimentul încadrându-se în strângerea de fonduri pentru National Motor Museum Trust din Beaulieu. Licitația caritabilă se desfășoară sub coordonarea Lyon & Turnbull și specialistul în postere Tomkinson Churcher sub denumirea Design on the Move: Selected Posters – în cadrul evenimentului urmând să fie vândute 40 de loturi – fiecare cu aproximativ 50 de postere originale din anii 1930 și 1950.

Conform lui Nicky Balfour Pennery (Shell Heritage Art Collection Manager), “Suntem încântați să oferim aceste postere iconice ale mărcii Shell în cadrul licitației caritabile. Prezentând unele dintre cele mai populare lucrări ale noastre – aflate într-o stare excelentă – această ocazie rară este una de neratat”. De asemenea, Andrea Bishop (Director of Collections & Engagement al National Motor Museum Trust) a spus: “Muzeul nostru s-a bucurat de-a lungul timpului de un parteneriat de succes cu Shell și asociația Shell Heritage. Apreciem enorm această contribuție generoasă la strângerea de fonduri, în special în aceste momente dificile. Lansarea unui număr limitat din aceste superbe postere este o oportunitate interesantă pentru cumpărători și un adevărat impuls pentru activitatea muzeului nostru”.
Mai multe știri premium AICI
Posterele oferite spre vânzare sunt toate Lorry Bills – acestea fiind atașate pe părțile laterale și spate ale camioanelor Shell – livrând benzină clienților din toată țara. Între anii 1920 și 1950, Shell a comandat unele dintre cele mai puternice campanii publicitare produse vreodată. Compania și-a dat seama încă de la început că reclamele sale promovează nu numai benzina, ci și automobilismul, o ramură care înseamnă plăceri speciale: adrenalină, libertate și bucuria mediului rural. La cererea lui Jack Beddington, lista artiștilor este una impresionantă pentru acea perioadă: Nicholson, Graham Sutherland, Edward McKnight Kauffer sau Paul Nash. Capacitatea lui Beddington de a oferi tinerilor artiști contemporani o platformă de a produce reclama originale, a făcut ca aceste campanii să fie unele de mare succes.

Astăzi, această minunată colecție vine să povestească istoria artei britanice din epocă și ne oferă multe exemple de stiluri și influențe diversificate, de la Vorticism și până la Surrealism. De asemenea, ilustrează povestea modului în care automobilismul a transformat viețile britanicilor, deschizând peisajul rural locuitorilor din clasa de mijloc a orașelor. Design on the Move: Selected Posters – din colecția de artă Shell Heritage – face parte din seria Design a casei de licitații Lyon & Turnbull, lucrările putând fi vizualizate prin intermediul platformei online pe tot parcursul lunii aprilie, precum și în galeriile The Mall – Londra, UK – începând cu 27 aprilie, licitația urmând să fie desfășurată live pe 30 aprilie (ora Londrei). Detalii Lyon & Turnbull AICI.
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal pentru mai multe informații AICI