Share This Article
În pofida problemelor create de pandemie și unei ponderi a vânzărilor ușor diminuate, 2021 a fost unul bun pentru șampania. Astfel, Champagne50 este cel mai performant dintre indicii Liv-ex-1000, oferind creșteri substanțiale de preț la anumite șampanii.
Iar aici trebuie să meționăm Taittinger 2006, Comtes des Champagne 2008, Cristal Rosé 2008, Krug 2000 sau Salon 2002. Sunt șampanii care înregistrat creșteri cu peste 50% doar în cursul ultimului an. Într-adevăr, dacă cităm raportul Live-Ex Fine Wine 100, cel mai bun preț a fost oferit de Salon 2002. Șampania a avut o creștere de până la 80%, duzina fiind estimată la un preț de aproximativ 12.627 Euro.
Raportul
Doar un produs din indicele Champagne50 – Perrier-Jouët Belle Epoque 2011 – a avut performanțe negative în cursul acestui an. În ce privește vânzările pe ani, cel mai comercializat a fost vintage-ul 2012, urmat de cel din 2008. Lansările târzii ale Salon 2012, Krug 2008 și Dom Pérignon Rosé 2008 au contribuit la stimularea cererii acestor vitage-uri. Produse apreciate de critici, acestea au fost urmate de creșterea rosé-urilor.
Deși dețin doar 18% din comerțul cu șampania, rosé-urile devin o subcategorie din ce în ce mai relevantă. Astfel, rosé-urile Cristal 2012 și 2013 s-au numărat printre cele mai comercializate șampanii în cursul anului 2021. Totodată, cererea pe piață pentru șampanie s-a schimbat în acest an, deoarece Statele Unire a depășit Marea Britanie. Cererea a crescut din 2020, regiunea viticolă europeană fiind scutită de taxe.
Creșterea
După cum menționam anterior, vânzările de șampanie în Statele Unite au continuat să crească și în 2021. Astfel, vânzările de șampanie au cunoscut o creștere de 219% pe parcursul anului 2021. Privind la performanțele de preț din 2021, este clar că Champagne50 a fost unul dintre principalii sub-indici Live-Ex 1000. Sunt date care indică o creștere substanțială de șampanie marcate inclusiv de creșteri ale prețurilor.
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal AICI