Share This Article
Ruth Asawa a fost un artist de origine japonezo-americană, sculptorul susținând de-a lungul carierei educația artistică – alături de o rețetă extraordinară a sculpturii de acasă. Iar moștenirea artistului se regăsește în multe forme: amintind aici de Steaua cu șase colțuri aflată pe unul din pereții Muzeului Guggenheim sau de nori imaginați de blocurile masive din cadrul Young Museum din San Francisco. De asemenea, el este prezent pe hipodromul Santa Anita din California, unde Asawa a fost internată în cea mai mare parte a anului 1942.
Astăzi, opera lui Ruth Asawa urmează să fie disponibilă marelui public prin intermediul unor timbre emise de U.S. Postal Service. Artist complet, R. Asawa a performat într-un domeniu care era dominat în general de bărbați, ea cultivând relații de prietenie cu pictorul abstract Josef Albers și inventatorul Buckmister Fuller. De asemenea, ea a fost colegă – la Colegiul Carolina Black Mountain – cu Robert Rauschenberg. Revenind la zilele noastre, trebuie spus că cele 20 de timbre comemorează unele dintre cele mai iconice construcții ale lui Ruth Asawa – sculpturile din sârmă pe care a început să le producă în anii 1940 – acestea devenind o emblemă personală.
O metodă observată de artist la sătenii din jurul Mexico City, loc vizitat de Asawa în anul 1947. Motive geometrice se suprapun și se înfășoară unul pe celălalt, transparent dintr-un unghi, solid din altul – rezultatul fiind o operă deosebit de complexă. Acum, arta lui Ruth Asawa urmează să fie prezentă în căsuțele poștale din Statele Unite și nu numai. De asemenea, artistul (decedat în 2013) a fost un avocat al educației în domeniul artelor – în special pentru copii – și a fost în numeroase board-uri pentru a atinge acest obiectiv. De-a lungul carierei i-a îndemnat pe numeroși studenți să “învețe făcând”, încurajând tinerii să realizeze lucrări ca ale ei din cutii de lapte.