Share This Article
Rusu Dumitru Costinel: suntem într-o perioadă de criză, segmentul produselor premium unul din sectoarele afectate de pandemia de Covid-19. Ținând cont de evenimentele aflate în derulare, am încercat să aflăm cum comunică clienții și partenerii noștri, precum și modul cum aceștia gestionează business-ul în această periodă dificilă – invitatul de astăzi fiind Rusu Dumitru Costinel, Co-Fondator al studioului Creative Wizards Studio.
Q&A – Cum se comunică în perioadă de criză? În perioadele de criză comunicarea trebuie să rămână o componentă principală în desfășurarea oricări afaceri, aș spune chiar întărită. Trebuie să păstrăm legătura cu clienții și partenerii noștri, iar dacă activitatea permite să oferim suport în regim de tele-muncă.
Q&A – Ce măsuri se pot lua pentru a contracara efectele negative ale acestei perioade? Este important să ne păstrăm activi în momentele acestea, chiar dacă lucrurile sunt pe o pantă descendentă. Trebuie să ne continuăm activitatea și să ne redirecționăm energia către anumite acțiuni pe care ne-a fost dificil să le implementăm până acum. Odată cu pandemia de Covid-19 primim un răgaz în care putem să reflectăm la modul nostru de a ne desfășura activitatea și, mai ales, să ne fixăm o serie de măsuri prin care să schimbăm cursul lucrurilor din interiorul business-ului. Există totuși o componentă pozitivă în această perioadă de criză, primim Timp….
Q&A – Cum comunică un studio de fotografie în perioadă de criză? Noi – la Creative Wizards Studio – lucrăm foarte mult în perioadele normale “acasă la clienți”. Având în vedere închiderea afacerilor din zona de Horeca și o parte din cele bazate pe comerț, înregistrăm o scădere a fluxului de comenzi. Totuși, rămânem activi și încercăm să dezvoltăm în interiorul afacerii ceea ce nu am reușit până acum, evident din lipsa timpului. Studio-ul este încă activ, avem capacitatea de a lucra cu cei care încă își desfășoară activitatea comercială. Există, totuși, o reticență în investiții la acest moment și o înțelegem. Majoritatea afacerilor își direcționează bugetele către rezolvarea problemelor interne. În prezent, stabilim strategii de comunicare prin care să ajungem la oameni. Dezvoltăm o serie de materiale digitale prin care dorim să ajutăm cu informație specifică ocupației noastre.
Q&A – Ce repercusiuni pot exista pentru un studio de fotografie în perioada următoare? Cu siguranță vor exista repercursiuni în întreaga economie și cel mai probabil vor fi pe termen mediu, chiar lung, iar asta ne va efecta pe toți. Consider, totuși, că nu este cazul să ne dezarmăm și să cădem prada emoților generate de ceea ce se întamplă. Trebuie sa ne păstrăm raționali și să căutăm soluții. Noi credem că lucrurile vor intra pe un curs firesc până la urmă. Produsele noastre și anume: fotografia, videografia și grafica, sunt o componentă de bază în marketingul afacerilor, așadar va fi necesară o reîmprospătare a memoriei cumpărătorului atunci când pandemia de Covid-19 va lua sfârșit. Așadar, ne așteptăm la o revenire relativ rapidă. În schimb, este foarte interesant de urmărit evoluția puterii de cumpărare, această perioadă poate să conducă la o schimbare a comportamentului consumatorului. Probabil vom asista la o perioadă tampon în care reacumulăm ceea ce cheltuim acum, vom trece apoi printr-un moment de vindecare a fricii, iar ulterior lucrurile să revină pe o direcție normală. E foarte posibil ca această criză să îl transforme pe cumpărător, iar achiziția sub impuls să se diminueze considerabil. Personal cred că ne vom întâlni cu o maturizare a “celui pregătit să plătească”, fie că vorbim de un serviciu sau produs – fie că vorbim de companii sau persoane fizice. Prevăd un apus al consumerismului așa cum îl știm noi acum, la finalul acestei perioade. Detalii AICI.