Share This Article
Ruinart a prezentat un nou ambalaj inovator și durabil, la fel de șic pe cât este conștient de problemele de mediu contemporane. Regiunea Champagne și producătorii săi au fost prima regiune viti-vinicolă care și-a evaluat amprenta de carbon (începând cu anul 2002). De atunci, producătorii de șampanie au preluat conducerea în problemele ecologice, în special prin reducerea deșeurilor, reciclarea și angajarea pentru certificarea mediului.
Maison Ruinart este una dintre cele mai inovatoare case de șampanie din lume, compania angajându-se de mai mult timp în implementarea practicilor durabile. “Schimbările climatice au loc deja în podgorii. Terroir-ul Champagne este sursa excelenței vinurilor noastre: avem responsabilitatea de a proteja ți păstra mediul natural”, menționează Frédéric Panaiotis (Cellar Master-ul casei Ruinart). Astăzi, Maison Ruinart a revoluționat modul în care își ambalează șampania pentru a promova angajamentul Casei de a deveni verde. Experiența de a bea șampanie nu începe și se termină cu vinul, ci este vorba și despre recipient, ambalaj și bucuria de a deschide o sticlă.
Ruinart a dorit să găsească o modalitate de a păstra fiorul oferirii și primirii unei sticle de șampanie într-un ambalaj elegant, oferind în același timp o acoperire cât mai ecologică posibil. A doua “piele” este rezultatul acestei căutări, o mantie reciclată – din fibre de lemn 100% naturale – pentru fiecare sticlă. Acest supra-ambalaj îmbracă în mod elegant emblematicele sticle de șampanie Ruinart cu o suprafață tactilă și texturată. Un ambalaj proiectat pentru a semăna cu pereții din cretă ai cramei Ruinart, locul unde este maturată șampania casei.
Ambalajul aduce cu un șervet folosit de un Maître d’ atunci când îl înfășoară în jurul unei sticle. Al doilea ambalaj nu este plăcut doar din punct de vedere estetic, fiind necesari doi ani de dezvoltare pentru a se putea produce o astfel de formă durabilă, fără a compromite în nici-un fel produsul final. Materialul este realizat din hârtie colectată din pădurile asistate ecologic, fiind de nouă ori mai ușoară decât cutiile de cadouri anterioare, în timp ce amprenta de carbon este cu 60% mai mică. Provocarea de a face ambalajul din hârtie este aceea că lasă să pătrundă lumina.
Ruinart a amestecat hârtia cu oxidul metalic pentru a o face complet impermeabilă la lumină și pentru a evita compromiterea șampaniei aflate în interior. El trebuie să suporte intrarea în contact cu apa și refrigerarea (șapte prototipuri au fost testate, în încercarea de a-și menține forma după câteva ore de la plasarea lor într-o recipient cu gheață). In final trebuie să-l cităm pe Frédéric Dufour (Președintele Maison Ruinart): “Inovator, autentic și conștient de mediu, al doilea ambalaj cristalizează angajamentul nostru față de durabilitate”. În fine, important pentru iubitorii vinului, noul ambalaj servește îmbunătățirii experienței de a da, primi și bea un pahar de șampanie.
Detalii aici: MAISON RUINART