Share This Article
Cu un război mondial aflat pe final, Henry Royce se pregătea pentru ceea ce știa că va fi lumea postbelică. Urma să întâmpine dificultăți în recrutarea angajaților valoroși, fiind necesară crearea unei mașini pe care proprietarii să o poată conduce ușor.
Experiența îi spunea că va fi necesară construcția unei mașini extrem de ușor de întreținut. Totodată, Royce știa că acești clienți pretențioși vor dori în continuare standardele de excelență Rolls-Royce cu care erau obișnuiți. Astfel, pe 6 octombrie 1922, Rolls-Royce dezvăluia noua sa mașină “small horsepower”, 20 H.P. Era primul automobil Rolls-Royce conceput special pentru a putea fi condus de proprietar, mai degrabă decât cu șofer.
The “Twenty”
Imediat a fost evident că “Twenty”, cum a devenit cunoscut, reprezenta un salt tehnic uriaș. Motorul cu șase cilindri (3,1 litri) avea mai puțin de jumătate din dimensiunea celui care echipa Silver Ghost. Noul model cântărea cu circa 30% mai puțin. Aspect care indica existența unor diferențe de performanță între cele două modele. Totusi, chiar dacă Silver Ghost părea depășit, modelul a ramas semnificativ înaintea concurenților direcți.
“Calitatea va rămâne mult timp după ce prețul va fi uitat”
Rapid, “Twenty” a devenit favorit în rândul proprietarilor de automobile Rolls-Royce, cât și pentru o serie de noi clienți. După cum prevăzuse Henry Royce, aceștia se orientaseră către mașină pentru prețul de achiziție și costurile reduce de funcționare. Considerații mult mai importante decât fuseseră în anii dinaintea războiului. De altfel, foarte mulți aveau să transmită producătorului mulțumirile lor pentru achiziția modelului.
Evoluția
La fel ca toate modelele epocii, modelul “Twenty” a fost produs ca “Rolling Chassis”, proprietarii comandând caroserii la comandă. Pragmatic, H. Royce a știut dintotdeauna că există o singură modalitate de îmbunătățire a raportului greutate-performanță. Astfel, în anul 1929 “Twenty” a fost înlocuit cu 20/25 CP, urmat în 1935 de 20/30 CP. Era “small horsepower” avea să se încheie în 1938, odată cu lansarea modelului Wraith.
În încheiere, trebuie menționat că modelul “Twenty” a avut o influență profundă asupra Rolls-Royce mult timp duă încetarea producției. Finalizată în 1929, producția avea să însumeze aproximativ 2940 de exemplare vândute. Motorul cu șase cilindri în linie avea să fie șablonul pentru modelele construite în anii următori. Ca exemplu, când venerabilul Silver Ghost a fost înlocuit cu Phantom (1925), motorul adoptat a fost cel de pe “Twenty”.