Share This Article
Universul cosmeticelor și produselor de îngrijire a pielii a fost mult timp un ritualul rezervat în principal femeilor. Dar, cum vremurile se schimbă, în ultimii ani a existat o creștere a numărului de produse adresate segmentului masculine.
Când vine vorba de îngrijirea pielii, abordarea masculină tinde să fie una destul de simplă și foarte practică. Deși există un segment de bărbați interesați în menținerea unei rutine de îngrijire, mulți încă nu sunt hotărâți să cheltuiască. Pentru acești bărbați, o spălare pe față, o cremă hidratantă sau un after-shave ocazional sunt maim ult decât suficiente. Ideea de a cheltui o sumă mai mare de bani pentru un produs ar putea părea inutilă.
Factorul îngrijire
Majoritatea bărbaților optează în acest moment pe aspectul curat și proaspăt obținut cu minim de efort și cheltuieli. Această abordare reflectă independența și controlul pe care îl au aceștia asupra alegerilor de îngrijire a pielii. Cu toate acestea, este important să recunoaștem că această atitudine nu se aplică tuturor bărbaților. Creșterea influence și atenția acordată îngrijirii pielii se datorează în primul rând segmentului de social media.
Ritualul de îngrijire a pielii a devenit mult mai accesibilă în rândul segmentului de public masculin. Acest sentiment de comunitate a încurajat în special generațiile tinere, mult mai deschise la explorarea produselor de îngrijire. Tinerii sunt mai informați despre beneficiile pielii sănătoase, chiar dacă sunt influențați de celebritățile prezente în social media. Chiar și așa, mulți cântăresc costurile inainte de a angaja într-un regim de îngrijire a pielii.
Factorul preț
Când vine vorba de achiziția unor produse de îngrijire, factorul preț este extrem de important în segmentul masculin. Prețul poate fi un factor semnificativ: dacă produsul nu oferă rezultate vizibile, este puțin probabil ca bărbații să-l mai cumpere. De asemenea, televiziunea și revistele au și ele un rol crescut, dar influența lor scade în fața mediei digitale. Bărbații de astăzi sunt mai dispuși să fie influențați de recenziile din mediul online.
De asemenea, există și recomandările prietenilor sau grupului din care ei fac parte. Foarte important este și mediul social în care aceștia trăiesc. Prezența la diferite evenimente, lansări de produse sau prezentări pot influența decizia de achiziție. Un alt aspect este oferit de creșterea bărbii, tendința afectând și obiceiurile de îngrijire a pielii în rândul bărbaților. Chiar și așa, tendință a fost completată de un set diferit de priorități de îngrijire.
Concluzie
Răspunsul în ce privește ritualul îngrijirea masculină poate unul nuanțat. În timp ce unii bărbați sunt dornici să experimenteze, altii consider că este un domeniu exclusiv feminin. Majoritatea vor opta pentru clasicul after-shave, în detrimental produselor inovative sau celor promovate prin intermediul social media. Totodată, mulți bărbați vor acorda prioritate rezultatelor concrete, optând pentru produsele potrivite rutinei și stilului lor de viață.