Q&A: interviu cu Oliver Zipse, BMW AG

0
108
Q&A - Oliver Zipse (CEO-ul BMW AG)

Q&A – ne aflăm astăzi în fața unor schimbări majore, atât în plan economic, cât și în ce privește importanța protecției mediului. Nevoia de eliminare a poluării a devenit mai mult decât necesară, principalele mărci auto fiind în acest moment angrenate în scăderea noxelor și, poate cel mai important, în trecerea la energia verde (electrificarea) modelelor din gamă. Pentru a înțelege aceste transformări, vă invit să citiți un interviu cu Oliver Zipse (CEO-ul companiei BMW AG) despre transformările operate de grupul BMW în segmentul automobilelor premium.

Q&A – BMW i3 (sustenabilitate)

Încă e la prima apariție publică – în calitate de CEO al BMW AG la IAA International Motor Show – a-ți subliniat importanța climei și protecția mediului. Astăzi, când lumea se află într-o nouă criză, cât spațiu mai rămâne pentru durabilitate? – pandemia de Covid-19 a redus economia mondială într-un timp extrem de scurt, iar acest aspect a determinat reducerea semnificativă a numeroase proiecte BMW Group. Dar, după cum am spus mereu: Nu poate exista niciun compromise atunci când vine vorba de climă și protecția mediului. Este un subiect decisive pentru viitorul societății noastre. Acesta este motivul pentru care este atât de important să stabilim cursul potrivit în aceste momente provocatoare. De fapt, chiar vom intensifica ritmul.

Ce înseamnă exact asta? BMW Group și-a stabilit ca obiectiv în 2020 reducerea emisiilor – acestea au fost destinate consumului de resurse și emisiilor pe care le producem ca și companie (de exemplu, în producție). Am avut succes: am redus consumul de energie pe vehiculul produs cu mai mult de 40% și am fost chiar capabili să reducem deșeurile și emisiile de CO2 cu peste 70%. Pe scurt, ne-am îndeplinit aproape toate țintele fixate anul trecut. Astfel, am putut începe să dezvoltăm o strategie de sustenabilitate complet nouă pentru viitor… mai repede decât ne-am așteptat.

Q&A – BMW i3 (model de sustenabilitate)

Cum arată această strategie? – nu vreau să dezvălui toate detaliile înainte de luarea deciziilor finale, dar vă pot spune că abordarea este radicală: vom duce subiectul sustenabilității la un nivel cu totul nou. Aspirațiile sunt aceleași: suntem concentrați să avem un impact real și transparent. Acesta este motivul pentru care ne vom stabili obiective clare și măsurabile, dar, de data asta, se vor extinde dincolo de sfera noastră de influență – declară Oliver Zipse.

Se poate un exemplu concret? – pentru a contribui la protecția climei, va trebui să îmbunătățim echilibrul dintre produsele noastre și mediu, de la resurse și până la reciclare. Pe măsură ce mobilitatea electronică câștigă teren, tracțiunea se reduce la la valoarea upstream – și, în special, la producerea baterii de înaltă capacitate. În jur de 40% din emisiile de CO2 ale unui vehicul electric provind din producția de cellule a bateriilor. În funcție de locul în care sunt produse și de mixul de energie utilizată aici, aproximativ o tremie din aceste emisii provin de la producătorul de celule. Avem o pârghie majoră de reducere CO2, aici trebuie să ne concentrăm eforturile.

Q&A – BMW i3 (model sustenabilitate)

Cum funcționează, ținând cont că BMW nu produce baterii? – în calitate de lider în sustenabilitate, ceea ce spunem are foarte mare greutate printre furnizorii noștri. Avem un acord contractual cu producătorii de celule, prin acre aceștia vor utiliza numai energie verde pentru producția de baterii de a cincea generație. Vom lansa această tehnologie cu noul iX3 și, ulterior, vom extinde pe linia noastră de produse – iNEXT și i4 (anul viitor). Pe măsură ce volumele cresc, consumul de energie verde duce la scăderea  cu circa 10 milioane tone de CO2 în următorul deceniu.

Asta înseamnă că reducerile CO2 vor veni doar de la furnizori? – totul funcționează bine atunci când producătorii și furnizorii colaborează. Singurul mod prin care putem motiva partenerii este să continuăm să fim un exemplu, menționează Oliver Zipse. Este exact ce ne propunem cu noua strategie: pe lângă reducerea semnificativă a consumului de resurse și emisii, suntem pe cale să îndeplinim obiectivele de reducere a CO2 în UE. Acesta este primul an în care facilitățile de producție operate de BMW Group – alături de BBA China – își vor obține energia electrică exclusiv din surse de energie regenerabile.

Detalii aici: BMW Group

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here