Share This Article
Prima barjă de lux este pregătită să te primească la bord, nava fiind proiectată să acopere canalele și râurile înguste din Europa. Savvy, acesta este numele barjei, a fost construită în anul 2004 de către șantierul olandez Hakvoort, spectaculosul interior fiind realizat de specialiștii britanici ai companiei H2Design. Actualul proprietar – antreprenorul britanic Peter de Savary, cel care a dat și numele barjei – a decis să ofere pasionaților de confort una dintre cele mai spectaculoase călătorii din Europa.
Fondator a mai multor cluburi private de lux – în orașe precum Londra, New York sau Paris – de Savary a construit un mic imperiu global, activitatea desfășurându-se cu ajutorul a numeroase hoteluri, restaurante sau Spa-uri. De altfel, el este proprietarul dina ecst moment al yacht-ului Kalizma, o navă care a aparținut legeandarului cuplu Richard Burton și Elizabeth Taylor. Menționând activitatea desfășurată, de Peter de Savary a spus pentru publicația americană Robb Report: “Savvy deține cele mai bune penthouse-uri pe care le veți găsi în Milano sau Manhattan”. “Am extins activitatea peste tot în lume – Olanda, Belgia, nordul Franței sau al Germaniei – iar acum putem să le oferim oaspeților noștri cea mai bună și luxoasă variant de călătorie”.
Mai multe știri premium AICI
O navă care contrastează cu majoritatea mijloacelor de transport de canal, acestea fiind de obicei concepute utilitar, adesea la un maxim de douăsprezece metri lungime. Însă, odată cu lansarea acestei barje – cu o lungime de aproximativ treizeci de metri – domeniul călătoriiilor pe canalele înguste ale Europei se schimbă. Cu o greutate de circa 180 tone, barjaare dimensiunile perfecte pentru a intra pe diferitele și greu accesibile canale care străbat continental, un exemplu fiind micuțele căi navigabile din Franța continentală. Dincolo de dimensiuni, ce deosebește cu adevărat această barjă, este sistemul hybrid diesel-electric al propulsiei. Două generatoare mari încarcă uriașele baterii, oferind “combustibilul” necesar motorului electric de 11o kW.
Iar această forță se transpune într-o viteză de aproximativ 10 km/oră sau, în regim de viteză maximă, de circa 13 km/oră. Foarte posibil, nu veți fi impresionați de viteza barjei, dar trebuie să luați în calcul că aceasta oferă o vacanță de tip croazieră și nu graba de ajunge la o anumită destinație. “Există o flexibilitate extraordinară. Prima barjă oferă o croazieră lentă, folosim doar unul dintre generatoare, în timp ce – dacă intrăm pe râurile mari – vom utiliza ambele generatoare ca sursă de propulsie”, menționează Peter de Savary. În c eprivește spațiile de cazare, acestea includ o cabină cu două paturi și un birou cu pat (se poate extinde pentru a găzdui două persoane), în timp ce zona exterioară dispune de o canapea și masa confortabilă. Detalii Peter Insull’s AICI.
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal pentru mai multe informații AICI