PORSCHE, PROTEJAREA IDEILOR CREATIVE

0
17
www.porsche.com

Sarcina Porsche este a proteja invențiile produse de mințile creative ale companiei. Frank Zacharias, General Patent Counsel în cadrul companiei, a studiat portofoliul Porsche și a selectat o serie de exemple tipice, dar extrem de relevante, a numeroase brevete și drepturi asupra designului deținute de producătorul de mașini sport.

Modelul 959 din 1986 a fost o capodoperă tehnologică. A fost atât de innovator încât este unul din automobilele de referință ale mărcii, chiar și la peste trei decenii de la lansarea să. aceste inovații au fost documentate în descrierea tehnică pentru clienți – atât de amănunțit încât am reușit să folosim această broșură pentru apărarea modelelor naostre împotriva unor eventuale cereri de brevet ale unei terțe părți. Acest document a continuat să fie utilizat de marca sportivă până în zilele noastre, în paginile sale regăsind descrieri cu privire la sistemul de tracțiune integral controlată electronic sau turbompresia secvențială, că să dăm două exemple. Și asta fiindcă oamenii încă solicită brevet pentru soluțiile tehnice pe care Porsche le-a dezvoltat acum peste treizeci de ani”, menționează domnul Zacharias. De asemenea, “Carrera GT a stabilit noi standarde. Una dintre multele evoluții remarcabile ale acestui autovehicul a fost Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Astfel, un brevet înregistrat de Porsche în 2003 se referă la discul de frână din ceramic ventilate cu canale curbate de racier curbate. Brevetele sunt valabile timp de douăzeci de ani, deci acest principiu de design este încă protejat că inventive e Porsche”. #De asemenea, utilizăm brevetele pentru a proteja aspectul exterior al vehiculelor naostre, incluiv pentru modelele de prezentare – precum conceptual 918 Spyder prezentat la Geneva în 2010. Atât formă, cât și componentele individuale trebuiesc protejate. Drpturile de proiectare sunt înregistrate folosind fotografii realizate din diferite unghiuri – evident, pătrate “la secret”. Drepturi suplimentare pentru design și numeroase alte brevet au fost apoi înregistrate pentru vehiculul de serie”. O altă mențiune se referă la modelul 911 Cabriolet (991), această fiind “înregistrat începând cu anul 2006, scopul fiind de a recrea flyline-ul Coupé-ului”.

De altfel, numeroase brevete au fost înregistrate pentru segmente ale mașinii, “regăsind aici sistemul de acoperiș pentru 011 Targă și Boxter (981), câștigând reputația de “cea mai bună clasa” pentru Porsche în ce privește sistemele de acoperiș.” “Înapoi în anul 1990, Triptonic – o transmisie automată cu opțiune de intervenție manuală – a constituit o noutate pentru acea perioada, Porsche a fost un pionier în acest domeniu. Brevetul explică în detaliu caracteristicile tehnice ale transmisiei Triptonic. Este un principiu fundamental că aceste caracteristici să fie descrise cât mai detaliat, scopul fiind de a distinge invenția de alte tehnologii de ultima generație și pentru a obține drepturi exclusive bazate pe aceste brevete”. “Am protejat deja anumite elemente de design ale Mission E și am aplicat pentru brevetele soluțiilor tehnice înainte că Porsche să prezinte conceptual de mașînă “E” la IAA din Frankfurt. Responsabilii de brevet din cadrul Porsche lucrează în prezent în strânsă legătură cu devoltatorii autovehicului de serie. De asemeena, suntem conștienți de evoluțiile din piață, în acest moment fiind înregistrate o serie de soluții tehnice în domeniul precum încărcarea de mare putere”. De asemenea, Porsche a dezvoltat elemente cheie pentru linia de producție, stațiile fiind necesare pentru a furniza liniei de ansamblare piese și component. Aceste stații sunt transferate în locația potrivită, folosind un tren dotat cu până la patru unități de transport încărcate complet. Unitățile pot fi schimbate cu ușurință, în timp ce colectorii aleg piesele necesară și le așează pe rafturile pregătite pentru linia de ansamblare. În acest moment, circa o sută cincizeci de unități de transport sunt în uz la uzina Zuffenhausen și până la trei sute cincizeci la uzina din Leipzig. Mai multe detalii aici (www.porsche.com).

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here