Share This Article
De 60ani, Porsche-901 (911) a fost mai mult decât un mijloc de transport, reprezentând însăși definiția mașinii sport. Sau, cum spune laitmotivul folosit de reprezentanții constructorului sau iubitorii automobilului, “condusul în cea mai frumoasă formă a sa”.
În 2023 celebrăm 75 ani de Porsche și șase decenii 911, Concorso-d’Eleganza Villa d’Este omagiind aceste simboluri ale istoriei automobilului. Și a făcut-o cu stil, oferindu-mi șansa de a vedea un exemplar cu adevărat special pentru începuturile legendei 911. Și nu numai, Porsche 911 fiind unul dintre puținele automobile care a rămas fidel idealurilor sale intrinseci de-a lungul deceniilor. Deși în timp a fost supus unui proces de dezvoltare impresionant.
Începuturile
Cariera coupeului sport originar din Zuffenhausen a fost lansată în urmă cu aproximativ 60 de ani, la Frankfurt. Modelul Porsche 901 a fost prezentat în cadrul salonului auto din orașul german la data de 12 septembrie 1963. Era succesorul mult-așteptat și dorit al lui Porsche 356, care avusese până atunci un succes de piață excepțional. În acea perioadă, designul de tip Peugeot al mașinilor Porsche era protejat în temeiul legislației privind mărcile comerciale.
În acest context, la sfârșitul toamnei anului 1964, producătorul german a fost nevoit să-și denumească noul vehicul „911”. Și asta după ce fuseseră deja livrate mai puțin de 100 de automobile ale acestui model. În momentul în care 356 era considerat bătrân, cei de la Porsche începuseră deja să testeze succesorul acestui model. În cursul anului 1962 au fost testate treisprezece prototipuri, iar unele dintre mașinile de test au primit denumiri exotice.
Denumirile
Printre denumiri se numărau Sturmvogel (pasăre de furtună), Blaumeise (mierlă albastră), Quick Blau sau Quick Blue (albastrul rapid). Aceasta denumire avea să fie folosită de Porsche pentru a prefigure viitoarea versiune de serie. Era un model care se mândrea pentru prima dată în istorie cu un tablou de bord cu cinci cadrane. De asemenea, această nou automobil primea în premieră noile scaune Pepita, îmbrăcate în piele de bună calitate.
Primul proprietar a fost, Ferdinand Piëch, la acea vreme șef al departamentului de dezvoltare a motoarelor din cadrul Porsche. Trei luni mai târziu automobilul avea să ajungă în proprietatea inginerului Hans Mezger, iar ulterior la Walter Vetter. În 1964 intră în scenă tânărul Alois Ruf, la numai 14 ani. Călătorind cu tatăl său pe Autostrada A8, el a zărit o mașină albastră care i-a depășit în mare viteză. A fot scânteia unei iubiri de-o viață.
Articolul poate fi citit integral în ediția print No. 48