Share This Article
Fiindcă poveștile există pentru a fi spuse din generație în generație, astăzi vă invităm în universul constructorului german Porsche. Mai exact, în interiorul unui model 911, firul poveștii noastre mergând pe urmele țesăturilor care “îmbrăcau” cabina mașinii sport.
Stofele din Tartan sunt simboluri care ne aduc în atenție valori precum tradiția și măiestria, aparteneța și încrederea. Pentru a înțelege simbolistica acestor țesături, trebuie să ne întoarcem în urmă cu 50 ani, pe firul istoriei Porsche. Este epoca când trei țesături de Tartan se regăseau pe lista de opțiuni exclusive ale mărcii germane. Acestea erau disponibile exclusiv pe modelul 911 Turbo, abia în 1976 ele “îmbrăcând” și clasicul 911.
Tiparul
Până în ziua de astăzi, acest model clasic cu carouri ramane unul atemporal și elegant. În urmă cu 50 ani, Anatole Lapine și echipa sa decide să includă țesăturile din Tartan în interiorul modelelor 911. Dorothea Müller-Goodwyn, stilist la Porsche între 1970/1975 și, ulterior, între 1978/2003, rememorează acea zi. “Aveam un coleg scoțian în echipă, acesta recomandând doi producători tradiționali de Tartan din țara sa natală”.
“Din pacate, cele două companii nu puteau să furnizeze materialele la calitatea solicitată de noi. Acestea trebuiau să fie rezistente la lumina și abraziune”, menționează Müller-Goodwyn. În cele din urmă, ea a gasit un furnizor la 50 km de Weissach, la granița munților șvabi. Tartanul dispune de modele încrucișate care sunt create atunci când sunt țesute împreună fire de diferite culori. O țesătură care s-a impus ca simbol al libertății.
Opțiuni
Anatole Lapine decide să introducă materialul în programul de interior al modelelor 911. Astfel, Porsche se prezintă în 1973 cu conceptul 911 RSR Turbo, scaunele și suporturile laterale fiind înbrăcate în Tartan Black-Watch. Un an mai târziu, Louise-Piëch primește un 911 Turbo “No. 1”, cu caroserie argintie și interior tapițat cu piele brick-red. Totodată, centrul scaunului dispune de Tartan McLaughlin și logo-ul mărcii sportive pe fundal.
În 1974, Anatole Lapine și echipa sa decid să adauge materiale în nuanțe bej, roșu, albastru, alb și verde-olive. “După succesul materialelor din Tartan prezente în modelele Turbo, acestea au fost folosite și în interiorul 911”, explică Müller-Goodwyn. De atunci, acest design clasic a devenit tradiție la Porsche, el fiind implementat pe mașinile de ultimă generație. Astăzi, aceste concept se bazează pe textile care evocă vremuri de mult uitate.