Elegant și extravagant: noul Porsche 911 Targa

0
54
Porsche 911 Targa 4 & 4S

Porsche își completează gama de automobile pentru sezonul de vară: după lansarea modelelor Coupé și Cabriolet, a treia variantă de caroserie a noii generații 911 debutează cu modelele cu tracțiune integrală 911 Targa 4 și 911 Targa 4S. O caracteristică distinctivă a noului Targa rămâne sistemul său inovativ de decapotare, complet automat și, la fel ca legendarul model Targa din 1965, acesta se prezintă cu o serie de caracteristici noi, precum secțiunea mobilă a plafonului din dreptul scaunelor față și luneta extinsă pe lateral.

Porsche 911 Targa 4 & 4S.

La exterior, Porsche 911 Targa este marcat de elementele de design ale generației 992. Privind din față, se evidențiază pasajele mult mai accentuate ale roților comparativ cu modelul predecesor. Între farurile LED, pliul adâncit în capotă amintește de prima generație 911. Totodată, partea inferioară a mașinii este dominate de eleronul lat, extensibil variabil și banda luminoasă elegantă. Cu excepția secțiunii frontale și a posteriorului, exteriorul automobilului este realizat integral din aluminiu. În același timp, interiorul se aseamănă cu modelele 911 Carrera. Se remarcă liniile clare și drepte a planșei de bord, care se evidențiează prin instrumentarul retras – inspirație regăsită la generația 911 din anii 1970.

Porsche 911 Targa 4 & 4S (detaliu)

Turometrul este poziționat central, după cum ne-a obișnuit deja constructorul Porsche, în timp ce informațiile necesare șoferului sunt extinse cu ajutorul a două display-uri subțiri, fără ramă. Sub ecranul central de 10,9 inch al sistemului PCM (Porsche Communication Management) se află poziționată unitatea compactă de comenzi, cu cinci taste care oferă acces la funcțiile importante ale autoturismului. De asemenea, sistemul PCM include în dotarea standard Connect Plus cu Apple Car Play® și o funcție de navigație online bazată pe inteligența colectivă a flotei de automobile. O altă caracteristică importantă este oferită de motorul boxer cu șase cilindri,  ce are cilindreea de trei litri și supraalimentare Biturbo.

Propulsorul 911 Targa 4 generează 385 CP și, dacă alegeți pachetul opțional Sport Chrono, puteți beneficia de un sprint între 0 – 100 km/oră în doar 4,2 secunde, cu o zecime mai rapid decât generația precedentă. Totodată, modelul 911 Targa 4S furnizează o putere de 450 CP și un asigură un sprint între 0 – 100 km/oră de 3,6 secunde (optimizare cu patru zecimi față de modelul anterior). Viteza maximă a celor două modele este de 289 km/oră – în cazul 911 Targa 4 – și 304 km/oră – în cazul 911 Targa 4S. Plăcerea sportivă este garantată în cazul ambelor automobile și este susținută (standard) de transmisia cu dublu ambreiaj și 8 trepte PDK, alături de sistemul inteligent de tracțiune integrală PTM.

Porsche 911 Targa. 4 & 4S

Pentru optimizarea caracteristicilor dinamice, Targa 4 este echipat pe puntea față cu anvelope 235/40 montate pe jante de 19 inch, puntea spate fiind dotată cu jante de 20 inch și anvelope 295/35 ZR. Modelul Targa 4S are ca dotare standard pneuri de 245/35 ZR și jante frontale de 20 inch, în spate anvelope de 305/30 ZR cu jante de 21 inch. Frânarea este asigurată la Targa 4 dcu discurile de frână de 330 mm (ambele punți) – se remarcă etrierele monobloc fixe finisate în negru, cu patru pistoane. Targa S4 folosește șase pistoane pe puntea față și patru pistoane pe puntea spate (cu etriere roșii), discurile de frână având 350 mm (față/spate) – cu opțiunea frânelor ceramice PCCB.

Porsche

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here