Share This Article
Porsche a prezentat noul 911 GT3, cea de-a șaptea ediție a mașinii sport de înaltă performanță, dezvoltată în strânsă colaborare cu Porsche Motorsport. Tehnologia pură de curse este transferată într-un model de serie cu și mai mare consecvență decât până acum: structura punții față cu osie dublă și aerodinamica sofisticată, cu eleronul din spate în forma gâtului de lebădă, alături de difuzorul frapant provin de la modelul GT de succes 911 RSR. Motorul de patru litri boxer, cu șase cilindri – 510 CP – se bazează pe propulsorul modelului 911 GT3 R, testat în cursele de anduranță.
De altfel, cu sunetul său caracteristic și capabil de turații impresionante, motorul este folosit, practic, neschimbat pe noul 911 GT3 Cup. Rezultatul este o mașină extraordinară: eficientă și emoționantă, precisă și performantă, perfectă pentru circuit și superbă pentru utilizarea de zi cu zi. Puterea modelului 911 GT3 derivă din suma caracteristicilor sale. Cu o viteză maximă de 320 km/oră – 318 km/oră cu PDK – este mai rapid decât precedentul 911 GT3 RS, accelerația de la 0 – 100 km/oră fiind realizată în 3,4 secunde. De asemenea, noul model este disponibil cu transmisie manuală cu șase trepte, pentru o experiență de conducere puristă.
Mai multe informații din industria luxury AICI
Aerodinamica beneficiază de experiența acumulată în cursele de motorsport și generează o forță deportantă semnificativ mai mare, fără a afecta în mod vizibil coeficientul aerodinamic. În poziția de performanță, aripile și elementele difuzorului, reglate manual, cresc semnificativ presiunea aerodinamică pentru viteze mari în viraje. Aceste setări sunt rezervate exclusiv ieșirilor pe circuit, deoarece acolo 911 GT3 își poate juca toate atuurile. Pe Nordschleife de la Nürburgring, modelul a stabilit un record impresionant: în timpul testelor finale, 911 GT3 a devenit primul model de serie cu un motor aspirat natural care a coborât sub șapte minute pe tur.
În ciuda caroseriei largi, a roților mai mari și a caracteristicilor tehnice suplimentare, greutatea noului GT3 este la fel cu a predecesorului său: 1418 kg cu cutia de viteze manual; 1.435 kg cu PDK. Capota frontală din plastic armat cu fibră de carbon (CFRP), geamurile din sticlă ușoară, discurile de frână optimizate și jantele forjate din aliaj ușor asigură o disciplină greutății, la fel ca și capacul compartimentului scaunului din spate. Sistemul ușor de evacuare sport reduce greutatea cu cel puțin zece kilograme. Cu clapete de evacuare reglabile electric, armonizează experiența sonoră caracteristică și standardul de emisii Euro 6d ISC FCM (EU6 AP).
Mai multe informații auto AICI
ADN-ul său de curse este exprimat în practic toate detaliile noului 911 GT3. Habitaclul este la nivelul generației actuale de modele. O nouă caracteristică este ecranul de curse: prin simpla apăsare a unui buton, aduce pe afișajele digitale de la stânga și de la dreapta turometrului central – care ajunge până la 10.000 turații – informații precum presiunea pneurilor, presiunea și temperatura uleiului, nivelul combustibilului din rezervor și temperatura apei, toate esențiale la pilotajul pe circuit. Este inclus un asistent vizual pentru schimbarea vitezelor, în stânga și dreapta turometrului și o lumină de schimbare derivată din motorsport.
În special pentru modelele Porsche GT, clienții solicită din ce în ce mai mult echipamente personalizate. Din acest motiv, gama Porsche Exclusive Manufaktur este disponibilă și pentru noul 911 GT3 și este completată cu opțiuni specifice, cum ar fi acoperișul ușor, din fibră de carbon expusă. Alte opțiuni includ capacele oglinzilor exterioare din carbon, farurile principale cu matrice LED întunecate și stopurile Exclusive Design cu arc de lumină, fără componente roșii. În interior, detaliile echipamentului, precum cadranul turometrului și al cronometrului Sport Chrono oferă accentele elegante în culoarea caroseriei sau în altă culoare dorită.
Mai multe informații despre ceasuri AICI
La fel de exclusiv ca 911 GT3 în sine este cronograful individual pe care Porsche Design îl oferă doar clienților mașinii sport de înaltă performanță. Similar modelului său motorizat, acesta se mândrește cu un design dinamic, performanță constantă și manoperă de înaltă calitate. Originea din Motorsport se vede imediat în carcasa sa din titan, robust și ușor, la fel ca bielele motorului GT3. Rezerva de putere a ceasului este dată de un rotor personalizat, care amintește de roțile modelului 911 GT3. Rama cadranului poate fi personalizată în culorile vopselei 911 GT3, primele livrări sunt programate pentru mai 2021. Detalii Porsche AICI.
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal pentru mai multe informații – AICI