Share This Article
Porsche a anunțat lansarea celei de-a patra variante a modelului Taycan, prima berlină sport complet electrică din portofoliul mărcii germane. Noul model se adaugă celor deja lansate – Taycan Turbo S, Taycan Turbo și Taycan 4S – vehiculul urmând să beneficieze de tracțiune spate, el fiind disponibil în două dimensiuni de baterie. Primul modul este denumit Performance Battery și oferă până la 408 CP, în timp ce al doilea modul este denumit Performance Plus și oferă posesorului până la 476 CP.
Încă de la început, cel mai nou membru al familiei Taycan include caracteristici prezente și la celalelate versiuni. Un exemplu este funcția Plug & Charge, aceasta permițând încărcarea și plata fără utilizarea unui card sau aplicație: de îndată ce cablul de încărcare este conectat, Porsche Taycan stabilește comunicarea criptată cu stația de încărcare compatibilă cu Plug & Charge. Astfel, procesul de încărcare și plată pornesc automat. Echipamentele opționale include head-up display color și încărcător de bord cu o capacitate de încărcare de până la 22 kW. Cu Functions on Demand (FoD), posesorii noului Taycan pot achiziționa sau rezerva pentru o perioadă limitată diverse funcții suplimentare de confort sau asistență.
O baterie performantă cu o singură punte, cu o capacitate de 79,2 kWh, este disponibilă ca echipare standard, în timp ce bateria Performance Plus – cu două punți – este disponibilă opțional. Cu o capacitate de 93,4 kWh, bateria oferă o autonomie de până la 431 km sau, respectiv, până la 484 de kilometri. Accelerația între 0 – 100 km/oră este de 5,4 secunde, indiferent de bateria cu care este echipat noul Taycan, viteza maximă fiind de 230 km/oră în ambele configurații. Capacitatea maximă de încărcare este de până la 225 kW (Performance Battery) sau până la 270 kW (Performance Battery Plus), ambele putând fi încărcate de la 5% la 80% SoC în 22,5 minute, puterea pentru încă 100 km fiind disponibilă după doar cinci minute.
În c eprivește design-ul exterior, acesta este unul purist, specific modelelor Porsche. Practic, Taycan semnalează începutul unei noi ere, păstrând, în același timp, inconfundabilul ADN de design Porsche. Din față, mașina sportivă electrică arată deosebit de joasă și lată, cu aripi foarte bine conturate. Silueta sa este modelată de linia sportivă a plafonului, înclinată spre spate, în timp ce secțiunile laterale foarte sculptate sunt, de asemenea, emblematice. Cabina elegantă, stâlpii C semnificativ retrași și umerii pronunțați ai aripilor au ca rezultat un spate accentuat, tipic mărcii. Aceste caracteristici sunt completate de elemente inovatoare, cum ar fi inscripția cu aspect de sticlă pentru sigla Porsche în bara de lumină spate.
Interiorul cabinei oferă o structură clară, cu o arhitectură complet nouă. Panoul de instrumente curbat constituie cel mai înalt punct de pe tabloul de bord și accentuează clar axa șoferului. Celelalte elemente includ un afișaj central de infotainment de 10,9 inci și un afișaj opțional pentru pasagerul din față. În mod standard, Taycan vine cu un interior realizat parțial din piele și scaunele din față în configurație confort, cu reglare electrică. Mașina are două compartimente pentru bagaje: 84 de litri în față și până la 407 de litri în spate. Interioarele realizate din materiale reciclate inovatoare subliniază conceptul sustenabil al mașinii. În fine, primele modele Taycan vor fi disponibile începând cu mijlocul lunii martie. Detalii AICI.
Ți-a plăcut acest articol? Poți citi mai multe informații din domeniul auto – AICI