Pininfarina Ferrari 250 GT Berlinetta Prototipo

0
23
Pininfarina Ferrari 250 GT Berlinetta Prototipo (1956)

Pininfarina este cu siguranță un nume cunoscut de fiecare dintre dumneavostră, mai ales dacă sunteți pasionați de o marcă precum Ferrari. De altfel, Ferrari a lucrat o mare parte din timp cu cunoscuta firmă de proiectare. Cu toate acestea, înainte să existe Pininfarina, constructorul italian a colaborat cu Vignale. Până la mijlocul anilor 1950, această companie din Torino (Italia) a proiectat majoritatea automobilelor Ferrari.

Ferrari – Pininfarina 250 GT Berlinetta

Intrarea în scenă a studioului de design Pininfarina a fost marcată de apariția modelului 250 GT Berlinetta Prototipo, un astfel de autoturism fiind scos la licitație în această perioadă de compania germană Auxietre & Schmidt. Ferrari 250 GT Berlinetta Prototipo din anul 1956 a adus câteva schimbări majore pentru constructorul italian, prima dintre acestea fiind decizia mărcii de a desemna Pininfarina să construiască 48 dintre cele 53 de Europa și Europa GT, modele pe care le va introduce pe piață în următorii câțiva ani.

Ferrari – Pininfarina 250 GT Berlinetta (interior)

Datorită influenței modelului Superamerica 410, automobilul se mândrește cu o caroserie realizată artizanal și cu un șasiu mult mai scurt. Ampatamentul mai mic îi oferă mașinii o manevrabilitate mai bună, o caracteristică venită la pachet cu propulsorul V12 de 3.0 litri – conceput de Colombo – care a fost instalat pe acest GT. Însă, cererea crescută pentru acest automobil a dus la atribuirea construcție către compania Boanos, în principal datorită faptului că Pininfarina tocmai își inaugurase propria unitate de producție. Automobilul scos astăzi la licitație este doar una dintre supraviețuitoarele din această serie de producție.

Ferrari – Pininfarina 250 GT Berlinetta.

Fabricate manual de Pininfarina, această mașină are câteva caracteristici de design suplimentare – în comparație cu alte modele. Trecută prin mai multe mâini, mașina a beneficiat de-a lungul timpului de câteva restaurări ale caroseriei, culoarea argintie original fiind completată de interiorul rafinat și motorul impecabil de curat. În acest moment, compania care organizează licitația – Auxietre & Schmidt – nu a comunicat prețurile de vânzare, dar se poate observa cu ușurință că un astfel de automobil va avea un cost pe măsură.

Auxietre & Schmidt

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here