Piața bunurilor de lux în regiunea orientului (2020)!

0
215
Luxury Goods (Chalhoub Group; Sursă foto: World Finance)

Piața de lux a fost afectată la nivel global de coronavirus, chiar dacă impactul în zona GCC a variat. Deși pandemia a afectat a afectat piața globală a bunurilor de lux, impactul în regiunea GCC a variat. Pentru cei care nu știu, GCC înseamnă Conciliul de Cooperare a Golfului (țările arabe).

Ghawali Stores (Chalhoub Group); Sursă foto: World Finance

Apariția unor tendințe positive de recuperare oferă speranța unei reveniri la normalitate în 2021 și 2022. Un aspect important, ținând cont de scăderea de 17% a pieței de lux din regiune în cursul anului 2020. O piață care a scăzut la 7,4 miliarde USD, cu diferite dinamici de țară în funcție de expunerea la turism. Menționăm această piață, în condițiile în care multe bunuri de lux sunt cumpărate de conaționali în vacanțele petrecute aici.

Problemele turismului

Deși scăderea turismului a afectat piața, cetățenii din zona GCC (care cumpără între 30/40%) au repatriate cheltuielile. Țările cu expunere redusă la turism (Kuweit, Qatar, Arabia Saudită) nu au avut o scădere accentuate precum Emiratele Arabe. O țară unde impactul scăderii a fost mai aproape de media globală de 23% față de 2019. Schimbările în fluxul turistic a avut un impact major asupra pieței în 2020 și primele luni ale anului 2021.

Studiu impact I (Sursă foto: Bain & Company)

În special în Emiratele Arabe Unite, aici turiștii reprezentând aproximativ 60% din piața luxului. Astfel, un bloc consistent de cumpărare a fost eliminat de răspândirea restricțiilor în ce privește Covid-19. Ținând cont de restricțiile impuse anul trecut, cercetarea efectuată de Bain & Company a relevat diferenâe în dinamica pieței. Pentru a înțelege acest fenomen, vă invit să parcurgem informațiile reieșite în urma acestui studiu.

Bijuterii & Ceasuri

Bijuteriile sunt o categorie care a înregistrat o revenire semnificativă din partea clienților GCC, Arabia Saudită în special. Noile colecții și nunțile au condus la o creșetere a vânzărilor. Practic, bijuteriile au fost singura categorie care a obținut o creștere a vânzărilor, chiar dacă redusă (1%). În ce privește ceasurile, lipsa turiștilor străini a cântărit mult în privința vânzărilor din acest sector. Exporturile elvețiene au scăzut cu 50% în volum și cu 20% în valoare.

Beauty & Fashion

Piețele GCC au fost în concordanță cu scăderea golbală, parțial datorită vânzărilor cu amănuntul. Produsele de machiaj au suferit scăderi majore în comparație cu parfumurile. Cu toate astea, categoria a înregistrat creșteri solide în mediul online. Totodată, moda a fost afectată de trecerea către ținutele mai casual. La fel ca segmentul de înfrumusețare, moda a înregistrat un boom în domeniul comerțul electronic.

Studiu impact II (Sursă foto: Bain & Company)

În ciuda reculului puternic al produselor de lux, comerțul electronic a explodat în cursul anului 2020. Aproape 70% dintre respondenții studiului au menționat că se simt mai confortabil cu cumpărăturile online. Astfel mărcile au raportat creșteri în mediul online de două până la șse ori în timpul lockdown-ului. Cu toate acestea, Bain așteaptă ca veniturile obținute în 2021 să se situeze sub cele obținute în anul 2019.

Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal AICI

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.