Share This Article
Paris Fashion Week a fost inaugurat luni, 28 septembrie, exact în ziua când guvernul francez limita adunările publice, în încercarea de a încetinii răspândirea infectarea cu Covid-19 în rândul populației. La fel ca Milano, majoritatea prezentărilor vor fi virtuale, spectacolele de modă fiind transmise prin intermediul platformelor de social media sau a site-urilor mărcilor. Comentând evenimentul, actrița Sharon Stone a îndemnat designerii să facă față provocării de a servi mai bine “femeilor emancipate, libere și îndrăznețe”.
“Moda trebuie să fie mult mai corectă, diversă și egală”, a completat actrița. Doar câteva dintre mărcile mari – precum Dior, Hermès, Louis Vuitton sau Chanel – vor organiza spectacole live. Chiar dacă majoritatea cumpărătorilor și a jurnaliștilor internaționali/modă – prezenți de obicei în capitala Franței – nu mai sunt prezenți (din cauza restricțiilor de călătorie), Saint Laurent, Céline și Off-White (o marcă de ținute stradale de lux înființată de Virgil Abloh) au decis să renunțe la prezentările clasice. Lipsa spectacolelor de modă este o problemă, în special în rândul influencer-ilor prezenți în număr mare la astfel de evenimente. “Ultimul Paris Fashion Week, care a fost complet digital, ne-a lăsat pe toți orfani”, a declarat Olivier Saillard (Istoric de Modă) pentru AFP.
Oamenii tânjesc după “evenimentele live”, adaugă acesta, menționând că spectacolele digitale pentru bărbați și Haute Couture din luna iunie era ceva anti-climax. În ciuda campaniilor desfășurate prin intermediul rețelelor de socializare, noua realitate “fizi-digitală” – un amestec între spectacolul digital și fizic – forțează mărcile să creeze acel boom online. Înainte ca Paris Fasion Week să înceapă oficial, John Galliano a lansat primele imagini cu noua colecție Margiela, chiar dacă marca era programată abia marți, 6 octombrie. “Lumea s-a schimbat”, menționează și designerul Marine Serre, avertizând totodată că “Amor Fati” – filmul care va prezenta ținutele SS21 – “include imagini cu un puternic impact emoțional”. “Această colecție este o oglindă a ultimelor cinci luni”, a declara Marine Serre pentru AFP.
Și, alături de Dries Van Notten, ea solicită o regândire majoră a modului cum funcționează industria modei, manifestul pentru o modă responsabilă fiind semnat de sute de designeri. Totodată, Demna Gvasalia (Balenciaga) – copilul teribil al modei actuale – s-a trezit întrebându-se dacă “moda mai are sens în lumea apocaliptică în care trăim din luna martie”, o perioadă marcată de lockdown de-a lungul Europei. Cu toate acestea, desinerul a menționează “că, chiar și în vremuri de pandemie, oamenii vor ceva nou….. ceva ca să le distragă atenția de la problemele de zi cu zi“. Rămâne să vedem cum vor evolua aceste transformări și direcția pe care principalele mărci de lux o vor adopta în noua lume “fizi-digitală“. Sursă informare: AFP, WWD & FashionNetwork.
Detalii aici: PFW