Share This Article
Nawaf Salameh – Fondatorul Alexandrion Group – a vorbit recent despre modelul de business care a asigurat succesul grupului la nivel global. Externalizarea serviciilor, expansiunea în cât mai multe țări și lansarea de produse noi, sunt câteva dintre punctele cheie.
Produse inovatoare, așa cum este primul whiskey single malt produs în România, urmează să fie lansat la nivel global. Totodată, Nawaf Salameh a vorbit despre impactul pandemiei asupra industriei de băuturi alcoolice și schimbările intervenite în comportamentul consumatorilor. “Nu este ușor să conduci un business global, în continuă expansiune, dar există întot deauna soluții. Fiecare antreprenor trebuie să-și cunaoscă punctele forte”.
Strategie
Concentrarea pe punctele forte și externalizarea servicii sunt printre concluzii, mai ales când nu ai expertiza necesară pe anumite segmente. “Externalizarea serviciilor către un partener prezent în cel puțin 100 de țări, este o stragie mult mai eficientă”. De asemenea, completează N. Salameh, “este și mult mai puțin costisitoare decât creșterea numărului de angajați”. ”Externalizăm și servicii financiare, juridice și chiar administrative”.
“Dacă nu am fi adoptat această strategi ear fi trebuit să avem acum 20.000 de angajați. Iar noi avem în acest moment aproxiamtiv 1.000 de angajați la vnivel global. Din păcate, externalizarea serviciilor este de multe ori greșit înțeleasă. A fost atacată în justiție de mai multe ori și întotdeauna cele care au pierdut au fost companiile”. De asemenea, președintele Alexandrion Group a vorbit despre lansarea primului whiskey românesc.
Dezvoltare
“Iubesc toate produsele din portofoliul Alexandrion Group la fel de mult. În urmă cu câțiva ani am descoperit că România este la fel de capabilă să producă whiskey single malt. Mai mult, whiskey-ul produs aici este chiar mai bun din punct de vedere calitativ. Am început producerea și testarea single malt în 2017, urmând să lansăm un produs la nivel global. Sper ca în câțiva ani toți consumatorii să caute whiskey produs în România”.
O altă temă a fost pandemia de Covid-19, o problemă majoră pentru toate sectoarele economice. O perioadă care a venit cu multe provocări pentru companiile din industria băuturilor alcoolice. “Înainte de pandemie, producătorii alegeau două/trei țări în care construiau zeci de fabrici. Strategia Alexandrion Group este complet diferită. Suntem prezenți în 60 de ţări și tratăm fiecare ţară diferit, ținând cont de specificul fiecăreia”.
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal AICI