Modul prin care mărcile trebuie să se schimbe

0
139
Spațiu de Lucru (millennials)

Modul prin care se raportează mărcile la piață se află în acest moment într-o transformare ireversibilă. Chiar înainte de criza Covid-19, actuala ordine era marcată de perturbări masive. Majoritatea articolelor publicate în ultimul timp au avut ca subiect de discuție noua ordine mondială și modul cum companiile stăpânesc această perturbare, o situație care deja făcea presiuni asupra mărcilor pentru schimbare (înainte de criza virusului). Mesajul este unul simplu: “Ieri a fost cu siguranță o zi ușoară”.

Spațiu de Lucru (generation Z)

Cu alte cuvinte, schimbarea este aici pentru a rămâne. Nu vor dispărea schimbările tehnologice, digitalizarea, tinerii Millennials, Gen Z sau modul în care se transformă preferințele consumatorilor. În fiecare zi observ cât de dificil este pentru mărci (de la mașini până la modă), manager, echipe de inovație și designer să se adapteze la “noul normal”. Criza actuală ne arată că necesitatea schimbării este și mai evidentă. În acest moment, o parte a lumii este în întuneric, în timp ce cealaltă vede lumina de la capătul tunelului. Această criză o să treacă, dar companiile trebuie să rămână concentrate și să ia decizii corecte acum, pentru a putea fi gata atunci când piețele se vor redeschide, consumatorii vor devein mai optimiști, iar consumul va reveni la valorile dinaintea crizei. Totodată Covid-19 poate crea și oportunități semnificative. Acest aspect este în conformitate cu termenul din limba chineză care desemnează criza, acesta însemnând “pericol și oportunitate”. Jucătorii digitali precum JD.com sau Alibaba au devenit jucători dominanți când China a fost lovită de virusul Sars.

Spațiu de Lucru (Gen Z)

Cumpărăturile sociale au devenit o normă, iar liderii-cheie de opinie digital au devenit forțele care au dus la formarea preferințelor cumpărătorilor. Comportamentele se schimbă în această perioadă, iar impactul este unul de durată. Criza actuală va accelera trecerea către digitalizare sub toate aspectele, oamenii obișnuindu-se mai mult să lucreze de la distanță, să navigheze și să efectueze cumpărături online. Digitalul este deja canalul numărul unu de decizie a unei anumite achiziții, iar importanța acestuia va creștere exponential ca urmare a evenimentelor actuale. De asemenea, designerii de modă și echipele inovatoare ale mărcilor trebuie să se reinventeze, deoarece forțele ei sunt mortice ale producției creative ale companiilor. În domeniul digital, consumatorii au nevoie de ceva tangibil. Ei trebuie să se identifice, iar acest lucru înseamnă că rolul designer-ului trebuie să ofere o conexiune profundă clienților, nu doar artistică. “Desigenrii de modă trebuie să devină ascultători și influenți”, menționează un reprezentant al companiei Beyond Beauty Global despre modul cum designerii trebuie să evolueze în această perioadă, moment în care mulți ating statutul de celebritate.

Spațiu de Lucru (Gen Z vs Millennials)

De altfel, după cum remarcă Olivier Rousteing (Creative Director al casei Balmain), “cine stăpânește arta social media, o utilizează pentru a răspunde generației digitale”. “Olivier este un pionier în utilizarea platformei Instagram ca instrument d emarketing, creând astfel o întreagă comunitate, conversații, implicare social și campanii cu hashtag-ul #BalmaiArmy. Mai mult, își arată sinele puternic și actualizează constant consumatorii pe pagina de Instagram a mărcii, ceea ce face ca brand-ul să pară mult mai accesibil publicului său țintă”, încheie reprezentantul Beyond Beauty Global. Un aspect important îl constituie sensibilitatea contextuală, ceea ce se traduce prin sensibilitate digitală și culturală în timp real. Iar acest lucru evidențiează un punct foarte important: autenticitatea. Consumatorii Gen Z au o atenție fină asupra conținutului digital, ei renunțând la tot ce nu este autentic. Prin urmare, designerii vor trebui să evolueze în continuare, deaorece ei nu pot fi deconectați de la realitatea digital, asta dacă vor să aibă succes.

Articolul poate fi citit integral în No. 42 al The Gentleman’s Journal, publicația fiind disponibilă începând cu 28 septembrie în punctele de distribuție cunoscute (Starbucks, Tarom, Aeroportul Henri Coandă, Hoteluri 4 și 5 stele, Stejarii Country Club, Theodora Golf Club).

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here