Share This Article
Moda a făcut progrese în ce privește diversitatea, echitatea și incluziunea, conform unui studiu publicat de Council of Fashion Designers of America (CFDA) și PVH (proprietarul mărcii Tommy Hilfiger) și realizat de McKinsey & Company. În raport se menționează progresele realizate de industria modei americane și evidențiează șase domenii cheie prentru creșterea viitoare: conștientizare, access, promovare, compensație, susținere și apartenență. Bazându-se pe cercetările începute în 2019, raportul “State of Diversity, Equity & Inclusion in Fashion” subliniază faptul că s-au făcut pași semnifictivi în sector, dar, de asemenea, segmentul modei trebuie să facă mai mult dacă dorește să devină o industrie inclusivă.
În ce privește progresul, raportul subliniază că 60% dintre respondenți au considerat că companiile au întreprins acțiuni DEI (Diversity, Equity, Inclusion) intern sau extern, în timp ce 78% spun că apreciează diferențele dintre diferitele echipe la locul de muncă. Cu toate acestea, raportul a constatat că 50% dintre angajații de culoare consideră că industria modei nu este la fel de accesibilă pentru candidații calificați, unul din patru formulând întrebări cu privire la existența meritocrației în acest sector.
În special, 68% dintre angajații de culoare au raportat o inaccesibilitate mai mare în industria modei, comparativ doar 37% dintre angajații albi. Mai mult, 38% dintre angajații de culoare au spus că se simt “deloc pregătiți” atunci când se află în căutarea primului loc de muncă, comparative cu 19% dintre angajații albi. De asemenea, angajații din categoria LGBTQ+ au raportat și ei probleme de accesibilitate, 51% raportând o inaccesibilitate mai mare față de procentul de 41% al angajaților heterosexuali.
“Incluziunea și diversitatea provocărilor din industria moda sunt reale”, menționează Stefan Larsson (noul CEO al grupului PVH). “Avem mult de lucru în cadrul PVH, împreună cu industria modei în ansamblul ei, inclusiv în schimbarea mentalităților”. În domeniile conștientizării și accesibilității, raportul a evidențiat probleme legate de lipsa informațiilor despre oportunități de angajare în zonele populației cu venituri mici, companiile trebuind să facă mai mult pentru a ajunge la aceste comunități.
În ce privește promovarea și susținerea, studiul evidențiează percepția împărtășită de persoanele de culoare și cei mai în vârstă, aceștia considerând că au șanse egale în privința promovării. Compensațiile rămân și ele o problemă, 42% dintre respondeți luând în calcul să părăsească domeniul modei pentru un salariu mai bun în alt sector de activitate. În fine, cei mai mulți angajați de culoare spun că nu resimt sentimentul de apartenență la compania unde lucrează, o presiune suplimentară asupra muncii depuse. Detalii McKinsey & Company AICI.
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal pentru mai multe informații – AICI