MODA MASCULINĂ, ÎN PLIN AVÂNT

0
111

Creșterea continuă și constantă a segmentului de piaţă de confecții/îmbrăcăminte pentru bărbați se datorează și lui Fashionbi, un omni-canal media de vânzare cu amănuntul. Valoarea totală a acestui segment este de 570 miliarde dolari, din care 333,4 miliarde dolari sunt câștigurile/veniturile anuale. Conform unui raport recent al lui Fashionbi, piața va crește constant cu 2-3 procente pe an.

Deoarece mărirea și veniturile acestui segment au crescut, este clar că și cheltuielile consumatorilor au fost din ce în ce mai substanțiale, astfel încât, în ultimii cinci ani ele s-au mărit cu 18%. Fashionbi este de părere că această creștere se datorează și altor factori. Din ce în ce mai mulți bărbați din toate palierele demografice au început să fie conștienți de tendințele modei și să dorească să le urmeze, iar tendința consumatorilor este de a cheltui mai mult pe lucruri de calitate, durabile și funcționale. Pe langă acestea, industria modei pentru bărbați a beneficiat și de câteva fenomene urbane și nu numai, care au ridicat vânzările: apariția noilor băieți de oraș (Yummies – yong urban male), fluiditatea de gen, legalizarea mariajului între parteneri de același sex și moda adoptării/integrării în ținutele zilnice ale echipamentelor/pieselor de îmbrăcăminte de performanță din diverse sporturi.

Mania industriei de haine pentru bărbați – Cele mai recente tendințe în modă înclină către stiluri neutre din punct de vedere al genului. În timp ce toate mărcile pun la bătaie oferte unisex și merg pe această abordare stilistică, companiile care vând haine pentru bărbați au înregistrat o creștere notabilă a vânzărilor de produse considerate neutre de gen. În 2015, industria de îmbrăcăminte pentru bărbați a crescut mai rapid în valoare (cu 1,9%, adică 29 miliarde dolari) decât de cea pentru femei (1,6%). Vânzătorii din online au contribuit și ei la creșterea popularității hainelor de bărbați. De exemplu, Mr Porter a înregistrat o creștere de 94% a veniturilor, din 2011 până anul trecut. Compania soră, Net-A-Porter, care vinde exclusiv îmbrăcăminte pentru femei, a înregistrat o creșetere de doar 75 procente în același interval de timp. Pe piețele emergente în acest domeniu, precum Japonia, China și Corea de Sud, se observă apariția unei generații noi de bărbați informați, conștienți de ce se portă, exigenți și dispuși să cheltuie.  Un trend care a influențat industria a fost cel legat de preferințele pentru performanță. Se cer haine confortabile și practice, potrivite pentru un stil de viață activă. Multe branduri mari propun acest gen de produse, fabricate din materiale performante, utilizate de atleți în competiții. Există un alt segment important de clienți este cel denumit ”Yummies”, reprezentat de bărbați tineri, profesioniști, corporatiști, localizați în mediul urban și dornici să își afișeze statutul. La fel și cei de același sex, cu venituri duble, fără copii sau ”Dinks”, în Statele Unite ei având alocate venituri mult mai mari pentru shopping decât cuplurile Dink heterosexuale. Cuplurile de același sex au un venit mediu de 103.980 dolari, cele heterosexuale de doar 62.857 dolari. De asemenea, prin legalizarea căsătoriei între la parteneri de același sex vor fi generate venituri în economie. De exemplu, când Marea Britanie a legalizat parteneriatele civile în 2006, nunțile partenerilor de același sex au generat venituri de 209 milioane de lire sterline.

Preferința pentru e-commerce – Industria de haine pentru bărbați ar trebui să mulțumească tuturor clienților săi pentru apetitul lor pentru comerțul electronic. Fashionbi a dezvăluit faptul că, în ultimii trei ani, valoarea tranzacțiilor electronice a crescut cu 127%. Mr Porter vine cu un conținut comercial editat pe un canal nou, care are propria aplicație Apple TV. Aceasta permite ca utilizatorii să poate opri imaginea și să poată cumpăra exact ținuta de pe ecran din momentul acela. Este prima aplicație de acest gen de pe piață și reprezintă un nou concept de vânzare cu amănuntul a produselor de lux. Sursă foto – Hugo Boss (fall/winter 2017); Mr. Porter/GQ Magazine.

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here