Share This Article
Considerată o alegere practică, moda durabilă începe să-și facă (încet) loc în garderoba masculin, risipa fiind înlocuită de versatilitate. Astăzi, majoritatea bărbaților optează din ce în ce mai mult pentru piese care pot fi purtate în mod repetat.

Este o schimbare care redefinește modul în care sunt construite garderobele, concentrându-se pe calitate și mai puțin pe cantitate. De asemenea, moda durabilă înseamnă astazi o alegere conștientă atunci când obiectivul este protejarea mediului natural înconjurător. Astfel, bărbatul modern devine conștient că alegerile sale vestimentare are impact major asupra mediului. Ceea ce conduce la creșterea popularității mărcilor de modă durabilă.
Tendințe de viitor
Viitorul aparține mărcilor care acordă prioritate producției etice și materialelor ecologice. Este o tendință cheie, mai ales că acestea optează pentru țesăturile organice și reciclate. Iar aici se numără materiale precum bumbacul, cânepa sau bambusul. Aceste țesături naturale vor deveni elemente de bază în moda masculină, înlocuind materialele tradiționale. Mai ales că ele necesită o utilizare intensă a pesticidelor sau a consumului de apă.

Un exemplu este polistirenul, material obținut din reciclarea sticlelor de plastic, el fiind considerat o țesătură inovatoare. La nivel global, numeroase mărci au început să adopte opțiuni elegante, fără a compromite estetica sau durabilitatea. Mai mult, conceptul de “garderobă capsulă” capătă din ce în ce mai mult amploare. Abordare care implică o selecție atentă de piese atemporale, versatile, care pot fi asortate, reducând nevoia de noi achiziții.
Reducerea risipei
Cumpărăturile realizate în mod sustenabil reduce risipa și încurajează bărbații să investească în articole de îmbrăcăminte de calitate. Sunt produse de calitate, esențiale în garderobă, precum un blazer, cămașă albă sau jeans durabil. Piese vestimentare alese pentru longevitatea și versatilitatea lor de stil. O altă tendință o reprezintă cumpărăturile second-hand sau upcycling, vânzări realizate prin magazine care ofera produse de înaltă calitate.

Upcycling-ul a devenit astazi o tendință destul de interesantă, piesele vechi fiind reutilizate creativ în articole de îmbrăcăminte noi. Este o mișcare care reflectă dorința de achiziționare a modei circulare. Segmentul este martor la creșterea transparenței, mărcile oferind deschidere mai mare către lanțul de aprovizionare sau producție. Această schimbări ofera bărbaților posibilitatea unor alegeri informate, aliniindu-și stilul cu propriile valori.