MINI Electric pregătit de Vitesco Technologies

0
153
MINI Electric Racing

MINI Electric de competiție și-a făcut debutul la finalul săptămânii trecute, odată cu desfășurarea raliului Transilvania Classic. Totodată, acest debut marchează și implicarea Vitesco Technologies şi a reţelei de service Automobile Bavaria, automobilul urmând să fie pregătit pentru competțiile FRAS de viteză în coastă, Super Rally sau ROTAC. Întorcându-ne puțin în istorie, trebuie menționat anul 2010, atunci când un MINI E stabilea primul record din istorie pentru o maşină electrică pe faimoasa buclă Nürburgring-Nordschleife.

MINI Electric Racing (Sibiu)

La zece ani distanţă de această performanţă, automobilul Vitesco Technologies MINI Electric Racing pregătit în România va fi prima maşina electrică de competiţie din istoria mărcii britanice. Proiectul foloseşte platforma deosebit de dinamică a primului model electric vândut de marca britanică – MINI Cooper SE – şi este susţinut de o serie de parteneri valoroşi. Vitesco Technologies, o companie de tehnologie care include soluții de electrificare de 48 de volți, unități electrice și electronice de putere pentru vehicule hibride și full electrice, va pregăti automobilul pentru solicitările în diverse competiţii.

MINI Electric Racing (linie start)

Automobile Bavaria va oferi asistenţa tehnică şi logistică pentru acest proiect. După cum explică Dr. Josef reiter (Director General BMW Group România), “MINI Cooper SE este un model deosebit de dinamic şi o bază excelentă pentru un automobil de competiţie. Avem tradiţia sportivităţii probată în competiţii şi de vârful de gamă John Cooper Works. Ne dorim ca MINI Electric Racing să sublinieze că primul nostru automobil electric de serie este un MINI adevărat, adică un model foarte dinamic. Suntem foarte încântaţi să marcăm această premieră absolută pentru marca britanică din România”.

MINI Electric Racing (transfăgărășan 01)

De asemenea, Vitesco Technologies MINI Electric Racing va fi pregătit pentru a participa la mai multe competiţii în România, inclusiv Campionatul Naţional de Viteză în Coastă, Campionatul Naţional de Super Rally şi ROTAC. Pilotul principal al proiectului este Dominic Marcu, cu o experienţă de 4 ani în Campionatul Naţional de Viteză în Coastă. În sezoanele 2015 şi 2019, a obţinând mai multe victorii şi clasări pe podium în clasele A1 şi N1. Dominic are o lungă serie de colaborări cu BMW Group România din postura de trainer de pilotaj. Iarna îl găseşte pe pârtiile din Valea Prahovei.

MINI Electric Racing (transfăgărășan 02)

“Din punct de vedere al pilotajului, am fost plăcut surprins, m-am obişnuit destul de repede cu maşina și cu noul stil de pilotaj, destul de diferit faţă de tot ce am condus până acum. Sunt convins ca vom reinventa motorsportul şi ca în viitor vom vedea cât mai multe maşini electrice prezente la start”, a declarat pilotul principalal proiectului Dominic Marcu. De asemenea, Federaţia Română de Automobilism Sportiv a arătat deschidere şi susţinere pentru a susţine participarea automobilelor electrice la startul competiţiilor naţionale, unde au fost deja stabilite mai multe premiere importante.

MINI Electric Racing (transfăgărășan 03)

„Am primit cu mare bucurie intenția de a pregăti pentru competiții recent lansatul model MINI Cooper SE. Este un moment memorabil şi mă bucur să fim parte din acest pas îndrăzneţ. Piaţa maşinilor electrice este într-o dezvoltare rapidă şi faptul că un sistem cu propulsie electrică poate face faţă ritmului impus de o competiție automobilistică certifică fiabilitatea modelului pentru traficul de zi cu zi. Premier MINI este primită de FRAS cu încredere, apreciere şi susținere. Suntem siguri că proiectul MINI electric de competiție va fi un succes pentru domeniul auto, pentru marcă şi parteneri”, declară Norris Măgeanu (Preşedintele FRAS).

MINI Electric Racing (transfăgărășan 04)

Cu o masă la gol de 1.365 kg, modelul cu propulsie pur electrică este mai greu cu doar 145 de kilograme faţă de MINI Cooper S (3 uşi) cu transmisie Steptronic. Bateria este integrată în podeaua noului model, astfel încât spaţiul interior şi pentru bagaje nu este afectat. Cu un centru de greutate care este mai coborât cu cel puţin 30 de milimetri faţă de MINI Cooper S, distribuţia optimă a maselor ajută noul MINI Cooper SE să obţină un nivel de dinamică în viraje care este unic în segmentul automobilelor mici. Performanţele dinamice sunt susţinute şi de noul sistem ABR pentru controlul patinării roţilor faţă, care debutează astfel la marca MINI.

Detalii aici: MINI ELECTRIC

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here