MINI Cooper Electric, prima cursă de viteză

0
42
MINI Electric Racing (VTM Brasov)

MINI Electric Racing (parte a proiectului Vitesco Technologies) marchează o premieră mondială absolută – prima competiţie de viteză a unui MINI Electric din istorie cu participarea la ultima etapă în Campionatul Naţional de Viteză în Coastă, Trofeul Opel Braşov. Proiectul urmăreşte pregătirea unui automobil de curse pe baza noului MINI Cooper SE, demonstrând astfel performanţele dinamice şi potenţialul tehnologiei de electrificare a BMW Group. Implicarea Vitesco Technologies – o companie de tehnologie care include soluții de electrificare de 48 de volți, unități electrice și electronice de putere pentru vehicule hibride și full electrice – urmăreşte optimizarea trenului de rulare MINI Cooper SE pentru solicitările în regim de cursă.

MINI Electric (VTM Brasov).

Automobile Bavaria a asigurat asistenţa tehnică şi pregătirea modelului pentru competiţie, în timp ce Michelin a pus la dispoziție pneurile pentru participarea în diverse competiţii. Conform Dr. Josef Reiter (Director General BMW Group România), “Prima cursă pentru MINI Electric Racing marchează startul unei aventuri curajoase. Suntem încă la începutul proiectului. În acest moment nu avem modificări speciale care să îmbunătăţească performanţele sportive ale modelului, ceea ce arată că, şi în configuraţia de stradă, MINI Cooper SE este un model deosebit de sportiv, care păstrează experienţa «go-kart». Este clar – spiritul John Cooper este prezent în fiecare MINI, inclusiv în maşina noastră electrică”.

MINI Electric (VTM Brasov.)

Autoturismul a fost aliniat la start cu modificări minime, exclusiv pe partea de siguranţă, absolut necesare pentru o participare într-o competiţie de viteză sub egida Federaţiei Române de Automobilism Sportiv. Modelul MINI Electric Racing nu a beneficiat de nici o modificare de natură dinamică, inclusiv pneurile folosite au fost unele de stradă, dar unele de foarte bună calitate – Michelin Pilot Sport 4. Suplimentar, modificările legate de partea de siguranţă, care au inclus eliminarea scaunelor, banchetei, capitonajelor, dar şi instalarea unui rollcage performant, a scaunelor şi centurilor speciale pentru un automobil de curse, au dus la o reducere de masă a vehiculului de aproximativ 150 kg.

MINI Electric (VTM. Brasov)

“Am dorit în rpimă fază, la prima noastră participare, să avem o referinţă despre dinamica modelului de serie şi să înţelegem de unde vin principalele provocări pentru un proiect competitiv. Credem că putem aduce o îmbunătăţire de aproximativ 3-4 secunde pe km cu modificăriceea ce priveşte suspensia, pneurile de competiţie şi managementul termic. MINI este un model agil, mult mai bine pregătit pentru circuitele şi traseele tehnice, nu cele de viteză, nu în ultimul rând şi pentru că modelul electric este limitat la 150 km/h. Sperăm ca anul viitor să aliniem la start un model mai competitiv şi să oferim un spectacol electric în campionat”, explică Alexandru Şeremet (Manager Comunicare BMW Group România). Detalii aici: MINI (Foto: Flavius Croitoru și Cătălin Stoia).

Mai multe informații aici: WATCHES

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here