Share This Article
Conform unui raport publicat de FashionNetwork, Millennials și Generația Z vor reprezenta 75% din cumpărătorii de lux până în 2026. Această evoluție vine și remodelează peisajul luxului, condus de consumatori mai tineri, cu cheltuieli mai mari și foarte pretențioși.
De asemenea, raportul semnalează și apariția unor noi tendințe, precum revânzarea sau închirierea unor bunuri de lux. Potrivit True-Luxury Global Consumer Insight (2023), Millennials și Generation Z joacă un rol important în industria produselor de lux. Până în 2022, aceștia generau circa 200 miliarde euro în piață, dublu față de perioada similară a anului 2016. Estimările arată că această cifră se va dubla până la finalul anului 2026.
Schimbările
Grupele Millennials și Generation Z vor aduce și o schimbare semnificativă a pieței: revânzarea sau închirierea bunurilor de lux. În 2022, o treime din consumatorii chestionați cumpăraseră produse de lux second-hand, în creștere cu 7% față de 2020. Alți 22% au optat pentru închirierea acestor bunuri, o creștere de 4% în numai doi ani. Conform raportului, ambele tendințe sunt deosebit de solide în rândul consumatorilor mai tineri.
Totodată, 35% din grupele Millennials și Generation Z au achiziționat bunuri de lux second-hand, 26% optând pentru închiriere. În ciuda apetitului în creștere pentru bunuri de lux, cumpărătorii tineri sunt mai pretențioși cand vine vorba de experiențe. Deși mărcile au depus eforturi în această direcție, 50% din respondenți au declarat că sunt “cu adevărat mulțumiți”. De asemenea, 11% au menționat că sunt “mai degrabă dezamăgiți”.
Cerințele
Potrivit raportului, puține mărci de lux au reușit să recreeze online factorii emoționali experimentați în timpul unei achiziții reale. Această “deconectare digitală” este deosebit de vizibilă la Generation Z și în Europa. Unul din cinci tineri consideră experiența de cumpărături online “dezamăgitoare”, în comparație cu unul din zece Baby-Boomers. în ce privește creșterea pieței de lux, estimările arată o valoare de 1.300 miliarde până în 2026.