Share This Article
Constructorul Mercedes-Benz a atins vîrful excelenței auto în cursul anilor 1950, perioadă marcată de apariția legendarului model 300 SL. Disponibil la început ca un coupé sportiv, cu uși “Gullwing”, mașina a devenit rapid una dintre cele mai dorite roadstere.

Ambele versiuni au cunoscut la nivel european și internațional un succes aproape instantaneu. Așadar, realizarea unui succesor modern, potrivit efervescenților ani 1960, a fost o alegere dificilă pentru compania germană. A decis să aștepte Geneva Motor Show (1963) pentru a prezenta ceea ce urma să devină un GT clasic. Modelul a primit supranumele de Pagoda, numit așa datorită hardtop-ului său patentat, cu formă ușor concavă.
Schimbarea
Noul automobil a înclocuit nu numai Mercedes-Benz 300 SL Roadster ca vârf de gamă, ci și modelul 190 SL. Succesul comercial s-a transpus în vânzarea a circa 49.000 unități până când a fost înlocuit în cursul anului 1971. Vehicul atemporal, acest model 280 SL “Pagoda” reprezintă cea mai bună dovadă a ingineriei germane. Un automobil perfect adaptat zilelor leneșe pe malul mării, precum și pentru călătoriile pe distanțe lungi.

Modelul 230 SL (din 1963) se baza pe șasiul W111 sedan cu suspensie-față independentă. Caroseria capta atenția, în interior fiind un motor cu șase cilindri în linie de 2,3 litri și 150 CP. Spre deosebire de 300 SL, atracția era subtilă: 230 SL oferea manevrabilitate și atingea 190 km/h. În 1967, după livrarea a circa 20.000 unități, modelul lasă locul 250 SL. Cu motorul său mare, Mercedes-Benz oferea cuplu suplimentar, deși puțină putere suplimentară.
Mașina
Conform Kidston Motors, mașina prezentă în articolul de față se pare că a fost produsă la finalul lunii octombrie 1968. Realizată în primul an de producție, 280 SL poartă nuamrul de comandă “87060172”. Numărul “8” înseamnă anul livrării, “706” regiunea (SUA), “0172” fiind numărul de comandă individual. Înmatriculat pentru prima dată la 1 martie 1969, vehiculul reapare atunci când a ajuns la Brabus Classic pentru restaurare.

În loc să modifice automobilul, Brabus Classic decide să restaureze în specificațiile “normale” sau “fidel originale”. Brabus Classic a păstratt culoarea exterioară originală, dar a îmbunătățit interiorul. De asemenea, a finisat hardtop-ul și capacele butucului pentru a se potrivi cu eleganta tapițerie din piele. Restaurarea a fost finalizată în luna august 2018, expertiza comandată de client arătând o valoare a mașinii de 290.000/300.000 euro.
Sursă documentare & foto: Kidston Motors