Share This Article
McLaren – când pilotul Bruce McLaren a spus “Viața se măsoară în realizări, nu în ani”, cine și-ar fi închipuit cât de premonitorii ar fi fost aceste cuvinte? O observație care se regăsește nu numai în ce privește propria viață – întreruptă în mod tragic la vârsta de 32 ani, într-un accident de motorsport – ci și în ceea ce înseamnă astăzi producătorul de automobile care îi poartă numele. O companie apărută sub numele de McLaren cars în anul 1985, înainte de a fi redenumită McLaren Automotive în anul 2010, marca britanică exercitând un uriaș impact asupra industriei de supercaruri.

Chiar dacă traversă o perioadă dificilă, producătorul auto din Marea Britanie a ținut să demonstreze că viitorul industriei este unul luminos, odată cu debutul celui mai nou model al gamei: McLaren Artura, primul hibrid de înaltă performanță care se alătură modelului 720S din categoria Super Series a mărcii. Este adevărat, noul hybrid al constructorului nu semnalează direcția electrificării, mai ales că McLaren este deja prezent cu P1 sau ediția limitată Speedtail. Cu toate acestea, Artura reprezintă o nouă abordare, Jamie Corstorphine (Director of Product Strategy) menționând în luna decembrie că “obiectivul acestui model este de a adăuga funcționalitate și performanță”.
Mai multe știri din auto AICI
O încercare plină de obstacole, ținând cont că trebuiau îmbinate cele două attribute cu greutatea mașinii. Și, pentru a atinge aceste obiective, a fost nevoie de găsirea unei alternative la configurația turbocompresorului cu opt cilindri, utilizată atât pe modelul P1, cât și pe Speedtail. “Am vrut să ne bazăm pe unele realizări, dar să profităm și de ocazia oferită de construcția acestei mașini noi”, spune J. Corstorphine. De asemenea, menționând noul sistem de propulsie al vehiculului, acesta spune: “Dacă ne gândim la puterea totală, din partea din față a mtorului, prin motor, e-motor și transmisie, nu este mai mica, dar este și mult mai precisă decât sistemul de putere V8”.

Drept urmare, noul propulsor V6 de 3.0 litri al modelului Artura cântărește doar 160 kg – o reducere a greutății cu circa 50 kg – comparativ cu modelele P1 și Speedtail. Cu un cuplu de 584 Nm și 577 CP, motorul cu combustie este completat de uul electric de 94 CP și un cuplu suplimentar de 218 Nm. Motorul electric își obține energia dintr-un set de baterii format din cinci unități litiu-ion, cu o capacitate de 7,4 kW/h, care permite o viteză de 130 km/oră – în modul exclusiv electric – și o autonomie de 30 km. “Întregul sistem acționează cu ajutorul e-motorului și fluxului axial în segmentul transmisiei”, menționa dr. Sunoj George (Head of Electric Drive Technology).
Mai multe știri din industrie AICI
Practic, Artura combină 671 CP cu un cuplu de 719 Nm, această putere fiind gestionată de o cutie de viteze cu opt rapoarte (SSG) și de utilizarea diferențialului electronic McLaren. Date care permit vehicului să atingă 100 km/oră în doar 3.0 secunde, viteza maximă fiind de 330 km/oră. Totodată, coupé-ul oferă patru moduri de condus: Comfort (asociere optimă în condiții normale între motorul V6 și electric); Sport & Truck (atunci când dorim livrare instantanee de energie) și E-mode (full electric, ideal pentru plimbări urbane scurte). Experiența de condus este îmbunătățită (și) cu ajutorul anvelopelor Pirelli P Zero, oferind stabilitate crescută autovehicului sport.

Mașina beneficiează de frâne din carbon/ceramică standard – cu discurile față/spate de 390 mm și 380 mm – precum și de etriere din aluminiu forjat. Interiorul este orientat pronunțat către spațiu, accentual fiind pus pe instrumentarul digital. Foarte vizibil este afișajul central de 8 inch, acesta operând cu sistemul infotaiment MIS II McLaren (cu control vocal), alături d efuncții precum Apple CarPlay sau Android Auto. Scaunele sunt încălzite și beneficiează de 10 căi de reglare, sistemul audio fiind un Bower & Wilkinson cu 12 difuzoare, alături d epatru pachete de finisare. Prețul este de circa 187.000 euro, primele livrări fiind anunțate pentru acest an. Detalii McLaren AICI.
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal pentru mai multe informații – AICI