Industria de lux rămâne destul de pesimistă

0
367
Pitti Immagine Uomo 97 (atmosferă)

Criza cauzată de pandemia de coronavirus va lăasa cicatrici adânci în sectorul produselor de lux, iar recuperarea va fi mai lentă decât s-a prevăzut, potrivit unui raport intitulat “Perspectivă asupra industriei bunurilor de lux în timpul pandemiei de coronavirus și după”. Raportul, ale cărui concluzii au fost prezentate prin intermediul unei conferințe video (miercuri, 3 iunie), a fost realizat cu ajutorul factorilor de decizie de la principalele etichete de lux, comercianți cu amănuntul și producători din Europa și SUA, de către McKinsey – în parteneriat cu CNMI (Camera Nazionale della Moda Italiana) și Pitti Immagine.

Pitti Immagine Uomo 97 (atmosferă 1)

Industria modei și a luxului au fost puternic afectate de pandemia de coronavirus. Între 1 ianuarie – 18 martie 2020, sectorul a pierdut aproape 30% din valoarea bursieră (industria modei a pierdut circa 42%, în timp c eprodusele de lux au pierdut circa 31%). Capitalizarea de piață a principalelor etichete de modă și lux a scăzut, prețul acțiunilor pierzând aproximativ 32%, în timp ce cele ale marilor magazine au înregistrat o pierdere de circa 50%, scăderea înregistrată în rândul etichetelor independente fiind în jurul a 26%. De asemenea, raportul a constatat că companiile de bunuri de lux personale se așteaptă la o scădere a veniturilor între 20 și 60% în 2020, în timp ce EBITDA (veniturile după impozitare) vor suferi scăderi majore.

Pitti Immagine Uomo 97 (atmosferă 2)

Cu o perspectivă incertă, McKinsey & Company prevede că – pentru a genera același nivel de vânzări înregistrat în 2019 – sectorul de lux va trebui să aștepte până în a doua jumătate a anului 2021, o prognoză împărtășită de majoritatea directorilor executivi din industria modei și a bunurilor de lux. Între 2 și 10 aprilie, McKinsey & Company a prezentat mai multe scenario, în urma consultării a peste 2100 dintre directorii executivi. Pentru 31% dintre cei chestionați, scenariul cel mai pessimist a fost cel plauzibil. Acesta prognozează “o creștere semnificativă în timpul pandemiei, o revenire la creștere doar pe termen lung și redresare slabă la nivel internațional”. Conform acestui scenario, se preconizează că vânzările la nivel mondial a bunurilor de lux vor scădea între 130 și 140 miliarde euro în 2020 și cu alte 40 – 50 miliarde euro în 2021.

Pitti Immagine Uomo 97 (atmosferă 3)

Totodată, aceștia au indicat că această criză a afectat mai multe aspect ale activității lor. Ei consider că principalele riscuri pentru industria luxului sunt legate de scăderea drastică a consumului (26%), de inventor excesiv (23%), de politicile agresive de reduceri ale comercianților (21%) și de presiunile asupra lichidităților corporative (13%). Unii dintre aceștia (9%) sunt preocupați de pierderea experiențelor oferite in-house. Totodată, produsele cosmeticele și accesoriile sunt de așteptat să fie cele mai rezistente sectoare din industria bunurilor de lux. În fine, autorii sondajului au subliniat că se preconizează o scădere important a canalului en-gros, deoarece consumatorii își vor amâna cumpărăturile, vânzările online este destul de limitată.

McKinsey & Company

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.