Share This Article
Mathew Williams a fost numit în funcția de Creative Director al mărcii Givenchy, zvonul numirii sale circulând în mediile de specialitate încă din luna aprilie. Luni după-amiază (15 iunie – n.red.), Givenchy a aprobat comunicarea acestei știri importante pentru industria modei, indicând că valabilitatea contractului va începe oficial pe 16 iunie. Designer-ul îi succede lui Clare Waight Keller – care s-a ocupat de linia de stil a mărcii Givenchy din 2017 – aceasta părăsind casa de modă franceză pe 10 aprilie 2020.
Matthew Williams va supraveghea colecțiile pentru bărbați, îmbrăcămintea pentru femei și linia haute-couture a casei Givenchy. Practic, aceasta numire este prima mișcare majoră realizată de eticheta grupului de lux LVMH, ca urmare sosirii (în luna martie) lui Renaud de Lesquen în funcția de CEO. Născut în Illinois (1985, Statele Unite), M Williams s-a mutat în California la vârsta de doi ani. de la început, designer-ul a fost puternic influențat de lumea ținutelor stradale, chiar dacă a eșuat în accederea la diferite școli de modă.
A început să colaboreze cu diverși muzicieni, el fiind și primul Creative Director al lui Lady Gaga (între 2008 și 2010). Un apropiat al fotografului Nick Knight, Matthew Williams l-a cunosct pe rapper-ul Kanye West, el fiind numit Creative Director în cadrul Studio Donda, agenția creative a muzicianului. La vremea respective, designer-ul a avut ocazia să colaboreze cu viitoarele nume grele din moda internațională – Virgil Abloh, Heron Preston sau Justin Saunders – înființând alături de ei un colectiv de artă și muzică denumit “Been Trill”.
În cursul anului 2015, Matthew Williams și-a lansat propria etichetă de modă – ALYX – moment în care a lansat și prima linie de îmbrăcăminte pentru femei, aceasta fiind completată în anul 2017 de o colecție pentru bărbați. Cu un succes desăvârșit, ALYX a fost nominalizată la premiul LVMH pe anul 2016, ulterior colecția fiind comercializată prin intermediul unor comercianți de referință, precum Dover Street Market sau Opening Ceremony – în ultimii ani el asociindu-se cu mărci de renume: Dior, Moncler, Nike sau MacIntosh.