Share This Article
Mărcile – în timp ce primăvara se instaurează încet la nivel global, lumea și economia actuală se confruntă cu o stare de incertitudine în urma izbucnirii #Covid19. Nu este de mirare că pandemia ridică numeroase întrebări pentru branduri și marketeri. Conform unui sondaj recent – privind E-Consultanța – 55% dintre marketerii britanici (57% din America de Nord) au decis să întârzie lansarea anumitor produse și servicii, majoritatea cererilor respondenților care au solicitat bugetare de marketing fiind în acest moment în curs de examinare.
De asemenea, campaniile de influență au fost reduse sau chiar stopate din cauza circumstanțelor actuale. Indiferent dacă este vorba despre o campanie de “Influence” bazată pe un eveniment anulat – un exemplu fiind Coachella – sau ca urmare a unor greșeli realizate de mărci din cauza sensibilităților consumatorului, există deja un impact evint asupra activității actuale. Până la urmă, în prezent, se pare că influențatorii duc o luptă pentru monetizare, multe campanii fiind anulate sau întârziate – ceea ce este o problemă deja, având în vedere că majoritatea influențatorilor funcționează ca freelanceri. Potrivit unui raport al agenției de E-Consultanță Xeim, atunci când vine vorba de Influence Marketing – deși climatul actual este unul nesigur – ar fi mult mai prudent să opriți toate activitățile aflate în derulare.
În schimb, timpul rîmas liber trebuie utilizat pentru a reflecta asupra strategiei și scopului ce trebuie urmate după încheierea problemelor actuale. De fapt, mărcile care pot reflecta în mod productiv schimbările actuale ale priorităților consumatorilor – prin parteneriate de tip Influencer și un Marketing bazat pe scopuri bine definite – se vor putea conecta și comunica cu clienții lor într-un mod semnificativ și rezonant. Brandurile trebuie să se abțină de la a fi oportuniste, dar au, de asemenea, responsabilitatea de a sprijini o economie mult mai largă, menținând industria în mișcare. Cum se poate “influența” pozitiv în mijlocul unei pandemii globale? Se pare că este din ce în ce mai greu să influențezi pozitiv pe fondul acestei perioade greu încercate. Cu toate acestea, unii Influenceri au avut succes, creând un conșinut care oferă sfaturi cu privire la pașii pe care îi ai de făcut acasă în timpul izolării sau a lucrului la distanță.
Un exemplu ni-l oferă Chiara Ferragni (Italia), aceasta reușind să strângă aproximativ 5 milioane Euro pentru dotarea unei secții de spital noi din orașul Milano. În schimb, alții – precum Arielle Charnas – au avut parte de reacții negative, cauza fiind modul discutabil în care au utilizat rețelele de social media. Astfel, raportul întocmit de agenția Xeim confirm că, dacă mărcile pot urmări doar profitul și pot angaja parteneriate semnificative cu influenceri bine cotați, atunci relația dintre mărci și influenceri ar putea fi consolidată – mărcile utilizând această oportunitate pentru a-și dovedi viitorul strategiilor interne și pentru a consolida parteneriate pe termen lung, care vor extinde eficiența cu mult peste ceea ce se confruntă lumea în acest moment.