Share This Article
Colecțiile italiene de la Milano au cuprins noi proporții și croieli, pentru un aspect mai ușor și mai relaxat, în timp ce nivelul de lux a fost ridicat cu țesături și detalii prețioase. Croitoria a revenit în forță, iar mărcile întineresc modelele clasice.
Brioni
Lejeritatea a fost un cuvânt cheie la Brioni. Directorul de design Norbert Stumpfl a prezentat o altă colecție sofisticată de paltoane și blazere cu cocon dublu. Ca și jachete din cașmir căptușite cu mătase și detalii din piele. Siluetele au fost mai puternice, iar volumele au fost mai mari la pantaloni și tricotaje, permițând ușurința de mișcare. O jachetă bombardier vicuna căptușită cu cașmir și un puffer țesut din piele cu mohair și cașmir au telegrafiat poziționarea de lux a brandului.
Paleta de culori a variat de la vicuna, camel și cafea la alb-gheață și albastru noapte. Designerul s-a inspirat din Mariano Fortuny pentru această seară. Și a prezentat, de asemenea, două modele uimitoare. Mai exact, o jachetă cu o intarsie patchwork cu model arlechin. Ca și o jachetă din mătase brodată cu perle de sticlă minuscule. Brioni – Stumpfl a continuat să includă câteva modele pentru femei. Mai multe urmează să apară, deoarece, pentru prima dată, Brioni va prezenta o colecție dedicată femeilor. Se va întâmpla la Săptămâna Modei de la Milano, din februarie.
Kiton
Proporțiile hainelor și ale pantalonilor au fost extinse, iar pantalonii elastici au indicat o nevoie sporită de confort. Dar “eleganța este cel mai important cuvânt”, a afirmat directorul executiv Antonio De Matteis. Cercetarea și dezvoltarea îndelungată a brandului în materie de țesături și materiale s-a aplicat și la colecția de toamnă. Și aceasta deoarece cămășile de catifea și cămășile suprapuse realizate cu patru fire de cașmir au devenit mai relaxate.
Amestecul și asortarea au fost esențiale, a spus el. A exemplificat arătând puloverele cu ecartament fin purtate pe sub jachete. Sau cardigane dublu tricotate. Acestea au fost flancate de jachete japoneze din denim căptușite cu cașmir moale sau înfrumusețate cu desene geometrice. În acest sezon, Kiton și-a extins și mai mult gama de accesorii. Și a propus o multitudine de genți de curea, rucsacuri și genți de umăr din piele, nailon sau cașmir. Dar și un adidas cool din cașmir. De Matteis a fost optimist în ceea ce privește perspectivele pentru 2024, mizând pe o creștere de 26 la sută a vânzărilor anul trecut, până la 205 milioane de euro.
Canali
Prezentat colecția de toamnă la Bursa de Valori din Milano – deși președintele și CEO-ul Stefano Canali a declarat că aceasta nu a fost o referire la o potențială listare publică, ci mai degrabă a explicat că spațiul extins a permis brandului să creeze un decor natural, “într-o odă adusă exteriorului”, cu diverse elemente de verdeață contribuind la această idee. Această stare de spirit a fost reflectată în țesăturile texturate – bouclé, alpaca, mouliné, mélange și lână dublă sau cașmir – văzute în paltoane cu piept dublu, jachete Sahariana și paltoane de mașină.
Inspirația a coborât până la tricotajele moi cu modele tricot. Paleta s-a axat pe un verde precis văzut prin ceața zilelor de iarnă, a declarat Canali. Tema a fost afirmată mai departe printr-o gamă de costume în carouri gri închis, motive Prince of Wales sau de catifea și bombers cu gulere de shearling. În sincronie, forma pantalonilor a fost mai relaxată și mai ușoară. Expertiza lui Canali în materie de artizanat – observată, de exemplu, în parka cu buzunare din piele – a fost prelucrată în noii pantofi și accesorii super chic – și chiar pe buclele și cârligele unui palton Montgomery de culoare taupe.
Pal Zileri
O abordare relaxată a croitoriei a fost văzută și la Pal Zileri. Sortimentul a amestecat o gamă largă de costume clasice în diferite țesături cu jachete bomber casual și pulovere moi cu guler crewneck în culori solide, variind de la clasicul navy la nuanțe elegante de burgundia. În același timp, brandul s-a angajat și mai mult în ceea ce privește îmbrăcămintea formală clasică și abilitățile sartoriale de patrimoniu prin lansarea noii linii Club, menită să reprezinte vârful ofertei sale în ceea ce privește țesăturile și măiestria.