Manta Aircraft, viitorul mobilității electrice!

0
368
Manta Aircraft (ANN2)

Manta Aicraft, producător elvețian de aparate de zbor, ne propune o nouă variantă de deplasare pentru viitor. Un vehicul care are la bază deja tradiționalele eVTOL, viitorii clienți putând să opteze pentru una dintre cele două variante – ANN1 (cu un singur loc) și ANN2 (cu două locuri) – aparatele fiind mai degrabă încadrate la eSTOL (S însemnând “short-area”), adică pot decola/ateriza vertical, dar pot efectua și zboruri conevnționale (pe piste de maxim o sută de metri). Avantajele noului design include o autonomie și sarcină utilă crescute, deoarece utilizarea unor piste scurte consumă mai puțină energie decât decolarea pe verticală.

Manta (ANN2 – vehicul privat)

De asemenea, cele două vehicule dispun de mici generatoare alimentate cu combustibil fosil, acestea oferind energie electrică pentru menținerea bateriilor încărcate – pe o durată de timp mult mai mare – și, mai ales, pentru o reîncărcare mai rapidă. Dincolo de raza mărită, cele două modele par să fie unele dintre cele mai tehnologizate aparate de zbor ale momentului. Evident, dacă ne referim la concept. Cadrul compozit din fibră de carbon, design-ul cu două aripi și coadă în V, generează mai multă viteză, alături de sporirea performanțelor de urcare și manevrabilitate.

Manta (ANN1 – vehicul salvare)

Patru elice acționate electric sunt atașate pe aripi, ele putând fi direcționate în funcție de direcția dorită, viteza de croazieră a vehiculelor fiind de circa 300 km/oră și o autonomie de 600 km. Dintre cele două aparate, ANN1 a fost conceput pentru performanțe extreme – vizând “mobilitatea personală” – compania descriindu-l drept “un vehicul de curse”. Un aspect destul de rar în lumea aparatelor eVTOL, locul unde vehiculele futuriste pleacă în general de obiective comerciale – indiferent dacă sunt trasnporturi regionale sau prestează servicii de taxi aerian.

Manta (ANN2 – vehicul agrement)

Cum la bază există ideea a două vehicule, construtorul elvețian a luat în calcul o latură practică (ANN1 – operațiuni de mediu, poliție, căutare și salvare) și una elegantă (ANN2 – destinate transportului la birou sau evenimente în natură). De asemenea, a fost luată în calcul și ideea de a fi utilizate între yacht-uri și puncte fixe la sol, vehiculul fiind perfect adaptat unei astfel de activități recreative. Rămâne de văzut dacă aceste aparate vor intra în producție, viitorul mobilității fiind cu siguranță unul eminamente electric. Detalii AICI.

Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal pentru mai multe informații – AICI

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here