Share This Article
Am să renunț la obișnuita abordare a rememorării drumului parcurs de Malvina Cservenschi până la momentul actual. Și aceasta pentru că vorbim deja despre un brand care nu numai că are o poziție solidă pe piața de profil, ci este deja, în opinia noastră, cu adevărat prima Casă de Bijuterii de Lux din țară.
Iar dacă am spus prima, nu mă refer doar la atributul de pionierat, probat sub diverse aspecte, în mai bine de un deceniu de activitate, ci și despre statutul său în sufletele celor care iubesc eleganța la superlativ oferită de fiecare piesă gîndită de Malvina Cservenschi și transformată în produs împreună cu echipa sa.
Malvina, am să te rog, în startul discuției noastre, să ne spui ce înseamnă, în viziunea ta, universul Malvensky? Ce îl definește?
Îți mulțumesc în primul rând pentru cum ai descris Casa De Bijuterii Malvensky. Universul Malvensky este format din bijuteriile pe care le creez, oamenii (echipa și clienții) și această Casă. Când mă refer la bijuterii, universul Malvensky îmbină arta și tradițiile cu eleganta și rafinamentul unei bijuterii cu însemnătate. Ar putea fi definit ca o călătorie a tradițiilor, simbolurilor și valorilor, toate transformate în bijuterii din aur și pietre prețioase. Și toate acestea în Casa de Bijuterii Malvensky, aflată într-un spațiu cu rezonanțe istorice, o bijuterie arhitecturală, „un mic palat” cum îi spun eu, construit în 1910, după viziunea arhitectului Toma Dobrescu instruit la Paris.
Casa are un farmec parizian, elegant, regal, și interesant de menționat este că terenul a aparținut familiei regale la acea vreme. Experiența celor care descoperă Universul Malvensky începe din momentul în care pășesc pe “bulevardul cu unele dintre cele mai frumoase case din București”. Aici esti întâmpinat, într-un spațiu atemporal, elegant și strălucitor, de echipa Malvensky care te ghidează în această călătorie prin universul bijuteriilor. Casa Malvensky este casa care reunește eleganța, emoțiile și luxul într-o atmosferă caldă, prietenoasă și sub un acoperiș cu însemnătate istorică. Tot ceea ce descoperi aici are o poveste și transmite o emoție. Casa Malvensky se întinde pe un spațiu de 1000 mp și patru etaje, găzduind atât headquarter-ul Malvensky, cât și magazinul cu expunere pe două nivele.
La parter veți descoperi The Chandelier Room cu colecțiile semnătură, The Pearl Room cu colecția de perle sau The Chemney Room, un spațiu special amenajat pentru oaspeții noștri. Etajul 1 vă propune să explorați The Diamond Room pentru inele de logodnă cu pietre prețioase, The Wedding Room pentru verighete și The Diamond Lab unde gemologul Casei va stă la dispoziție pentru alegerea pietrei perfecte pentru dumneavoastră. Tot la etaj puteți descoperi Barul Infinity, zona de cafenea și evenimente exclusiviste dedicate clienților sau prietenilor Malvensky. Mansarda Malvensky, un open space elegant dedicat Masterclass-urilor și evenimentelor. Ceea ce face ca acest Univers să fie cu adevărat magic este echipa care face ca tot ceea ce vedeți să prindă viață, zi de zi, an de an. Și nu în ultimul rând, ceea ce completează Universul Malvensky, este devotamentul, dorința și iubirea clienților, sau prietenilor Casei cum ne place să-i denumim.
Fără îndoială, ai atins punctele care au condus brandul la statutul pe care-l are astăzi. Dacă ar fi să privești acum spre viitor, cum îl vezi evoluând pe termen scurt și mediu?
Și eu îmi pun această întrebarea zilnic, de 12 ani, de când am creat primele două brățări. Dezvoltarea continuă pe plan creativ, colecții, design dar și la nivel de echipă, proiecte și strategie de business. Tot ce vizualizez pe termen scurt este baza a ceea ce vizualizez pe termen mediu și lung. Înainte de toate, primul lucru care este cel mai important este grija față de ceea ce am construit până acum, de creație, de echipă, Casă și de cei care ne trec pragul. Este un proces vital, constant și permanent. Pe termen scurt, cu bătaie pe termen mediu și lung, sunt foarte multe proiecte pe care le avem în desfășurare, toate importante.
Malvensky Education, care a luat naștere la începutul acestui an prin cursurile de gemologie – atât în cadrul Casei cât și în școlile partenere – masterclass-urile pe care ne dorim să le realizăm anul acesta în zona de Malvensky Art (pictură), dar și design de bijuterii. Malvensky Events, care se conturează tot mai bine. Scopul este de a oferi clienților și prietenilor experiențe unice și exclusiviste în cadrul Malvensky. Proiectul Malvensky Trophy, cu trofee create special pentru competițiile semnificative din Tenis de la București, Cluj și Iași și sperăm pe viitor și în afara țării pentru că Malvensky Loves Tennis. Proiectul de CSR care abia s-a născut – Inima Copiilor – în care suntem extrem de implicați cu dorința de a ajuta pe termen lung copii care se nasc cu probleme la inimă. Ca orice antreprenor, îmi doresc ca Malvensky să strălucească din toate punctele de vedere.
Și tot legat de întrebarea precedentă, aș dori să ne dezvălui care sunt provocările pieței de bijuterii de lux, la noi, dar și la nivel global, pentru că tu ai deja activitate și pe alte meridiane. Cum îți propui să le depășești?
Piața de lux la nivel mondial este în creștere cu un estimative de 10% în 2023 vs 2022. În România cifra de afaceri a companiilor din piață de ceasuri și bijuterii este în creștere cu circa 20% (2022 vs 2021), semn că oamenii aleg piese sau bijuterii din aur sau pietre prețioase care să reprezinte o investiție durabilă. Pe de altă parte, o provocare aș putea spune că este creșterea constantă a cotației aurului, ajuns acum la 359 Ron/gr. în aprilie 2024, cu 22% mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut, aici adăugându-se creșterea celorlalte materiale de producție, manoperei… ceea ce ne-a determinat să creștem prețurile bijuteriilor în ultima perioadă.
Cum depășim acest lucru? Prin faptul că ne adresăm tuturor categoriilor de consumatori și că acoperim cele trei segmente: fine jewellery, high end jewellery și accesorii. Aș adauga aici zona de cadouri corporate și, de asemenea, partea Education & Events. Secretul este să mergem înainte și să ne dezvoltăm contiuu, să ne păstrăm energici, creativi și inovatori, cu focus constant pe reasearch and development, design și marketing, PR financiar și, mai presus de orice, pe client. Să îl simțim și să fim mereu cu un pas înaintea dorințelor lui, să-i oferim mai mult decât se așteaptă.
Legat de provocări, aș vrea să-mi spui care au fost acestea pentru antreprenorul Malvina Cservenschi, care sunt astăzi și la ce te aștepți în viitor? În plus, te-aș ruga să ne spui cum găsești echilibrul dintre statutul tău de antreprenor și cel de director de creație?
Există o provocare continuă, ca antreprenor, să păstrezi un echilibru între cei trei piloni ai unui business: financiarul, produsul și oamenii, în condițiile în care în fiecare an ne dorim mai mult, mai bine, mai creativ, mai innovator, în condițiile în care societatea și consumerismul se dezvoltă cu o viteză enormă. O provocare este faptul că îmi doresc ca lucrurile să se întâmple repede și bine de la idee până la materializare. Este o provocare să îmi organizez timpul astfel încât să îmi rămână mult și pentru creație. A fost o provocare să-mi formez o echipă puternică, să ne aliniem în ce avem de făcut, livrat, în energie și armonie.
Cum ești prezentă în echipă, printre clienți, echipa creativă și în tot procesul creativ, dar și în partea de business, în timp ce dezvolți alte strategii?
Sunt prezentă. Peste tot. În timp ce am siguranța că totul este atent coordonat, dirijat și supervizat de COO și CFOul Malvensky sau de fiecare coordonator de departament, iar acolo unde este nevoie de mine sau de viziunea mea, “I am in”. Sunt prezentă în tot ceea ce înseamnă procesul de creație de la idee/schiță/proiect 3D sau povestea colecției… până la produsul final. De la prima schiță pe care o desenez, trecând apoi prin procesul de randare (prezentat sub forma unui video) și până la piesa finală expusă în vitrină. Îmi doresc să ofer experiențe complete, la nivel de design, calitate, emoție, dar și spațiu, energie sau atmosfera cu care vă întâmpinăm.
Este un vis împlinit, care a pornit de la o viziune, mai exact o revelație. Aceea de a onora prin tot ce facem misiunea noastră. Ce mă ajută foarte mult sunt următoarele: somn, mancat sănătos, sport, stat în natură și pentru prima dată în 12 ani de când am business-ul, am alături de mine o persoană care se asigură că îmi respect toate angajamentele și agenda zilnică. Challenge-ul meu ca și creator este de a crea o bijuterie fără bariere, fără a ține cont de limitarea gramajului de aur folosit, tehnicii aplicate în dezvoltare sau a mărimii pietrelor prețioase și să creez, in the end, o bijuterie spectaculoasă, așa cum o văd eu în viziunea mea creativă.
Articolul poate fi citit integral în ediția print No. 50