Magazinele de lux, probleme la redeschidere

0
77
Galeria Vittorio Emanuele II (Milano)

Pe măsură ce capitalele europene – cu destinație de shopping – Paris și Milano ies încet din blocajul creat de Covid-19, magazinele se redeschid către o mulțime de clienți. Teoretic, ținând cont că nu există în acest moment turiști. Absența călătorilor care cheltuie sume mari de bani – în special din China, Orientul Mijlociu sau Statele Unite – reprezintă un efect important asupra vânzărilor, deoarece, în funcție de marcă, acestea asigură între 35 și 55% din veniturile din Europa. Având în vedere o recesiune globală și temeri de un al doilea val al pandemiei, se pare că nu prea există o perspectivă a unui flux mare de turiști prea curând sau a cumpărătorilor locali.

Rinascente (Milan)

În Galeria Vittorio Emanuele II – faimoasa zonă comercială a orașului Milano – vânzătorii unor magazine precum Prada, Chanel sau Louis Vuitton așteptau clienții în magazinele goale, la o săptămână după li s-a permis redeschiderea. Șase dintre cele opt restaurante prezente în centrul comercial din secolul al XIX-lea au ales să rămână închise. “Este liniște. Cred că așa va fi în săptămânile următoare”, a declarat un asistent al magazinului Gucci din cadrul Rinascente. Renato Borghi (Directorul de Modă al Confcommercio) a declarat  că un sondaj realizat pe aproximativ 100 de comercianți din Milano a arătat o scădere medie a vânzărilor cu 30% de la an la an, în timp ce magazinele s-au redeschis la finalul lunii mai. Totodată, adaugă acesta, la magazinele din centrul orașului problemele sunt mult mai mari, acestea bazându-se majoritar pe prezența turiștilor.

Louis Vuitton (Rinascente – Milano)

De asemenea, un reprezentant al unui magazin ce comercializează pantofi high-end a declarat – sub protecția anonimatului – că a vândut la finalul săptămânii trecute doar patru pereche de pantofi, față de zece cât ar fi fost normal pentru acea perioadă. Un alt exemplu este oferit de un manager al unui magazin de bijuterii din Roma, acesta menționând că vânzările din prima săptămână au scăzut cu aproape 70% față de anul precedent. Totodată, la Paris au fost redeschise magazinele, timp în care a fost semnalată prezența a 17 persoane în fața emblematicului magazin Louis Vuitton de pe Champs-Élysées, cu marcaje able pentru distanțare socială. În același timp, Gucci – proprietate a rivalului Kering – a declarat că emnalele inițiale din Franța au fost încurajatoare: “Traficul în magazine a fost mai mare decât ne așteptam, mai mulți clienți realizând cumpărături”.

Rinascente (Men – Milano)

Starea de spirit prudentă din Europa este în contrast cu cererea redusă a produselor de lux din China și Coreea de Sud, aici magazinele fiind redeschise începând cu luna martie. Acolo, etichete precum Hermés, Louis Vuitton sau Dior au raportat o creștere a vânzărilor cu două cifre, chiar și pe fondul creșterii prețurilor de către unele mărci. În ciuda acestui fapt, compania de consultanță Bain se așteaptă ca vânzările de articole premium – genți, bijuterii și produse cosmetic – să scadă între 50 și 60% în al doilea trimestru. Iar brand-urile adoptă diferite strategii. Unii, precum Chanel sau Louis Vuitton, au crescut prețurile pentru a proteja marjele. Alții, Ferragamo sau Burberry, au anunțat stocuri de produse care nu vor mai fi vândute la prețuri întregi. Totodată, Alessandro Michele – Creative Director-ul Gucci – a menționat reducerea show-urilor de modă.

Galeria Vittorio Emanuele II (Milano).

Astfel, de la cinci evenimente pe an, marca va onora doar două, Alessandro dorind ca ținutele să rămână mai mult timp în magazine. Luca Solca, Luxury Goods Analyst în cadrul Bernstein, se așteaptă ca “reducerile, mama vânzărilor de final de sezon” să epuizeze excesul de stoc. Parcă înțeleși între ei, cumpărătorii au devenit au devenit mai precauți pe măsură ce economiile falimentează, Comisia Europeană prevăzând o creștere a economisirii de 19%, față de 13% cât era înainte de pandemie. Totodată, magazinele din Londra au fost redeschise din 15 iunie, “40 – 50% din vânzările de lux dispărând din Europa, ele nemaifiind disponibile o eprioadă”, menționează analistl Jefferies Flavio Cereda. “Tinerii și clasa de mijloc –motorul creșterii sectorului de lux – au mai puțini bani. Clienții bogați revin, dar nu este suficient”.

Galleria Rinascente

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here