Share This Article
LVMH a declarat că profitul net a scăzut cu 84% în primele șase luni ale anului, deși prognozează o revenire treptată în a doua jumătate, creștere susținută de o redresare puternică în al doilea semestru în China continental. Bernard Arnault (Președinte & CEO al LVMH), a declarat că grupul a arătat “o rezistență excepțională” în timpul crizei de sănătate. “Deși am observant semen puternice ale unei creșteri a activității în luna iunie, rămânem vigilenți pentru restul anului”, menționează dl. Arnault prin intermediul unui comunicat de presă.
“Datorită forței brandurilor și a capacității de reacție a organizației noastre, suntem siguri că LVMH este într-o poziție excelentă pentru a profita de recuperare, care sperăm că va fi confirmată în a doua jumătate a anului și să consolideze poziția grupului pe piața mondială de lux din 2020”, a adăugat el. Conglomeratul francez a raportat că vânzările au scpzut cu 38% între martie și iunie, odată ce pandemia de Covid-19 a forțat închiderea a numeroase magazine și facilități d eproducție la nivel internațional (inclusiv călătoriile la nivel global, o piață estimată la 40% din achizțiile de bunuri de lux).
Segmentele cheie – articole de modă și pielărie – au înregistrat vânzări de 3,35 miliarde Euro, în scădere cu 37%. Sectorul a beneficiat de o performanță puternică în China continental, în timp ce vânzările din Europa și Statele Unite au înregistrat o revenire progresivă începând cu luna mai. Vânzările de parfumuri și produse cosmetice au scăzut cu 40%, în timp ce vânzarea cu amănuntul – din segmentul vânzărilor cu amănuntul de călătorie – au scăzut cu 38%. Totodată, divizia de ceasuri și bijuterii a înregistrat o scădere cu 52% a veniturilor organice, în timp ce segmentul de vinuri și spirtoase a scăzut cu 33%.
“Consumatorii au tendința de a dori să cumpere produse care sunt mai puțin susceptibile de a se deprecia ca valoare în timp, dar, de asemenea, doresc un aspect mai puțin ostentiv”, menționează Edouard Aubin și Elena Mariani (Analiști în cadrul Morgan Stanley). Rezultatele LVMH au apărut pe fondul raportării cifrelor de la Compagnie Financière Richemont, care arată o scădere a vânzărilor cu circa 47% între lunile martie și iunie, cauza fiind închiderea magazinelor și facilităților de producție, reducerea turismului și lipsa de apetit pentru produsele de lux la nivel internațional pe durata pandemiei.
Detalii aici: LVMH