Share This Article
În domeniul luxului, deceniul durabilității este în curs de desfășurare, Gen-Z aflându-se în plin proces de maturizare. Este generația care recompensează mărcile care oferă impact pozitiv asupra mediului, deconectându-se de cele care nu acordă atenție acestor deziderate!

Alături de ei, mulți consumatori în vârstă înclină deja spre acceași abordare. Între timp, șocurile globale provocate de Covid-19 se adaugă presiunilor crescânde în privința abordării durabile a companiilor sau entităților statului. Iar brand-urile de lux simt că aceste așteptări sunt în creștere, multe companii emițând deja declarații de intenție puternice. Scopul acestor mișcări o reprezintă dorința de a deveni agenți ais chimbărilor.
Sustenabilitate
Echipele executive se confruntă cu numeroase provocări în privința identificarii acțiunilor de realizare a acestui obiectiv pe termen lung. De asemenea, business-urile au fost poziționate pe recuperarea rapidă a pierderilor cauzate de pandemia de coronavirus. “Iar acest aspect înseamnă că mărcile de lux trebuie să profite de beneficiile sustenabilității”, conform Bain & Co. O încercare de a oferi răspunsuri complete asupra pieței de lux.

Bain & Co. și-a unit forțele cu Positive Luxury pentru a oferi o viziune a luxului durabil la orizontul 2030. Studiului evidențiazî cinci domenii cheie pentru mărcile de lux care speră să implementeze strategii de sustenabilitate în următorii zece ani. Bazat pe operațiunile ipotetice ale unei companii de lux, studiul pledează pentru abordarea holistică a durabilității în industria luxului.
Pilonii
Cei cinci piloni includ redefinirea scopului mărcii, decuplarea creșterii de volum, transformarea lanțurilor de aprovicionare în zone transparente și trasabile. Totodată, se așteaptă maximizarea angajamentelor de mediu și sociale, precum și crearea valorii economice din sustenabilitate. Citând așteptările etice ale consumatorilor Gen-Z, Bain & Company subliniază că această tranziție necesită o deschidere mai mare și răbdare.
Detalii aici – LUXCO