Share This Article
Luxul se implică în problemele societății actuale, principalele mărci din acest segment răspunzând necesității unor acțiuni urgente. Pe măsură ce efectele schimbărilor climatice devin din ce în ce mai evidente, mărcile iau măsuri pentru stoparea distrugerii emdiului.
La începutul lunii iunie, Rolex a anunțat laureații Rolex Awards for Enterprise (2021). Toți sunt pionieri care “abordează unele dintre cele mai lipsite de soluții provocări ale lumii cu idei și eforturi susținute”. Creat în anul 1976, programul sprijină “persoanele cu proiecte inovatoare care îmbunătățesc viața pe planetă și păstrează patrimoniul natural”. Un exemplu este protejarea faunei sălbatice din Himalaya – inițiat de Rinzin Phunjok Lama.
Protejarea naturii
Rolex este una din companiile orologere care au demarat programe de protejarea naturii, o inițiativă fiind Perpetual Planet. O inițiavă care cuprinde lansată de biologul marin Sylvia Earle – denumit Mission Blue – pentru conservarea oceanelor. Programul este realizat în parteneriat cu National Geographic și urmărește înțelegrea schimbărilor climatice. Există întrebări cu privire la ce fac principalele mărci din industria ceasurilor în această direcție.
De fapt, majoritatea mărcilor orologere au început să conștientizeze problemele de mediu. Principala atenție rămân metalele și pietrele prețioase, precum și efortul de eliminare a problemelor din lanțul de aprovizionare. Un exemplu este oferit de Le Temps, cotidianul elvețian publicând un articol despre rubinele importate în Elveția din Myanmar. Cartier și Piaget sunt mărci care au încetat importul din țara condusă dictatorial de un guvern militar.
Implicarea mărcilor
Implicarea mărcilor de lux este importantă, în fruntea lor aflându-se Kering – un grup de lux fondat de François-Henri Pinault. “Luxul oferă societății impulsul schimbării. Reprezintă un obiectiv de atins în ce privește tendințele și stilul de viață”, menționează François-Henri Pinault. Un alt grup se alătură demersului de biodiversitate, mă refer aici la LVMH. În martie 2020, grupul și-a făcut public planul său de acțiune – denumit Life360.
“Biodiversitatea este foarte importantă pentru LVMH, toate produsele noastre fiind dependente de natură”, spune Hélène Valade (Director Mediu). “Life360 își propune să promoveze alianța dintre creativitate și natură, ambele fiind interconectate”. În fine, grupul Richemont a anunțat că încearcă să “obțină materiale în concordanță cu utilizarea durabilă a resurselor naturale”. Obiective remarcate deja în obținerea aurului și pielii de aligator.
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal AICI