Share This Article
Louis Vuitton a prezentat la finalul săptămânii trecute o colecție adresată direct culturii negre. După numeroase încecări cu designeri independenți, clipul prezentat de marca franceză începe cu imagini din mediul natural alpin, înainte de a intra într-o serie de prezentări a unor funcționari de birouri – nuanțele de culoare prezente în clădire fiind aproape toate din marmură verde – ei fiind aproape toți negri.
Precum fundalul inițial, siluetele acestui sezon sunt în creștere. Pentru toamna anului 2021, Virgil Abloh – Creative Director-ul casei franceze – dorește ca bărbatul Vuitton să poarte paltoane lungi, cu nasturi în formă de avion, toate acoperite de fedoras sau pălării de cowboy, cu finisaje ample de mătase. Liderul este prezent în timp ce duce o servietă argintie cu monogramă, de-a lungul clădirii de birouri. Este locul unde colegii săi se plimbă în ținute variate – de la un Crombie în tonuri de gri și până la modele care imitau în pânză diferite construcții emblematice – toate beneficiind de linii clasice sau compuse din trench-uri cu elemente din argint.
O colecție în care costumul de business este realizat din plastic transparent și asociat cu o geantă galben pe care scrie “Tourist V Purist”; sau o parka cu monogramă din fetru. Și, mai presus de toate, o serie de carouri inspirate din kilt-uri. Potrivite pentru un bărbat sprijinit de un perete al clădirii în timp ce doarme, ca urmare a unei mahmureli accentuate. Tot aici observăm funcționari care poartă sub braț diferite publicații, cu titluri evidente precum “Extra!, Extra!”, în timp ce liderul lor înconjoară spațiul pomenind numele eroilor și diferitelor incidente istorice: de la Ginsburg și Baldwin, până la Kennedy și Ghandi, chiar și Hiroshima sau Nagasaki.
Intitulat “Ebonics/Snake Oil/The Black Box/Mirror, Mirror”, spectacolul de modă “investighează prejudecățile inconștiente care sunt insuflate psihicului colectiv de normele arhaice ale societății”, potrivit celor de la Louis Vuitton. Sursa de inspirație este eseul lui James Baldwin – Stranger in the Village – despre experiența unui afro-american de a locui într-un cătun elvețian. De altfel, prezentarea imaginată de Virgil Abloh a inclus și o fotografie a bunicii din Ghana, o femeie mândră pe nume Hellen Adei Ashie. Iar aici, fiindcă vorbim de o parte a moștenirii designer-ului, trebuie să menționez și ultimele detalii din biografia lui: tatăl, pe nume Nee Abloh, a migrat în Rockford (Illinois) în 1971 și angajat al unei companii producătoare de vopsele.
“Un tată care l-a învățat pe Abloh despre importanța muncii și persistenței de a-și urma visele”, după cum menționează designer-ul. Revenind la colecție, cursivitatea ei ne poartă – în pas cu sunetele une melodii de jazz – către holurile birourilor. Este locul unde remarcăm un pullover Aran de nurcă sau o jachetă de tip hussar din pâslă roșie și neagră. Punctul culminant îl constituie prezența celor două jachete cu viziuni tridimensionale ale unor zgârie-nori moderni – prima imortalizează Bank of China (Hong Kong) și Empire State Building din New York, cea de-a doua amintind de Tour Eiffel, Centrul Pompidou sau Notre Dame. Detalii AICI.
Ți-a plăcut acest articol? Abonează-te la newsletter-ul The Gentleman’s Journal pentru mai multe informații – AICI