Les Cabinotiers Caravelle 1950

0
32
Les Cabinotiers - Caravelle 1950

Les Cabinotiers – La Caravelle 1950 reprezintă o ilustrare poetică a unei nave purtate de valurile oceanului, creația prezentându-se cu un cadran realizat după tehnica emailului cloisonné – realizat în cadrul Atelier Anita Porchet. Această capodoperă a miniaturizării este încadrată de o carcasă din aur roz de 39 mm, ceasul beneficiind de un mecanism Manufacture 4400, modelul fiind inspirat de o piesă produsă de Vacheron Constantin în anul 1950.

Les Cabinotiers – Caravelle 1950

Cu acest model unic, Vacheron Constantin pleacă pe urmele marilor navigator ai istoriei. Într-adevăr, la bordul caravelelor – primele nave realizate în perioada Evului Mediu pentru călătoriile oceanice – Bartolomeu Dias a ajuns la Capul Bunei Speranțe în anul 1487, cinci ani mai târziu Cristofor Columb descoperind continental American. Totuși, aventura oceanică are o component artistică, odată cu crearea unui cadran emailat – care evocă călătoriile epice ale acestor navigatori întreprinzători. În realizarea acestui ceas, artizanii Atelier Anita Porchet – un reper în industrie – au avut ocazia să se inspire dintr-un ceas rar și prețios ce aparține patrimoniului Vacheron Constantin, o piesă produsă în anul 1950.

La fel ca modelul inițial, tehnica utilizată în construcția ceasului este cea a emailului cloisonné, o abilitate originară din Egiptul Antic și s-a răspândit în perioada stăpânirii Bizantine. O tehnică care constă în definirea contururilor modelului care urmează să fie create cu ajutorul unor benzi metalice subțiri sau cu fire de aur fixate pe suprafața emailată.

Les Cabinotiers – Caravelle 1950

Alveolele formate sunt umplute cu pulberea de email care este ulterior vitrificată prin arderi successive. Cu cât paleta de calori este mai bogată, cu atât sunt necesare mai multe aplicări ale stratului de email – existând riscul ca la fiecare trecere să fie afectată munca depusă anterior. În cele din urmă, placa emailată este netezită și lustruită pentru dezvălui “partițiile” aurii și designul final al piesei. Pe acest model, nuanțele bogate ale cadranului sunt îmbunătățite prin strălucirea indicatoarelor de oră și minute – realizate sub forma unui catarg – care se strecoară printre numeralele romane placate cu aur și marcajele rotunde ale orelor.

Ca un omagiu adus perioadei de aur a navigației, un papillon de aur – care înfățișează Steaua Nordului (Polară) – este prezent deasupra caravelei, ea reprezentând un reper utilizat de navigator pentru calcularea poziției lor pe mare. De asemenea, modelul Caravelă este echipat cu un mecanism Manufacture 4400, care funcționează cu o frecvență de 28000 de vibrații pe oră. Extrem de subțire (doar 2,80 mm), ceasul dispune de o carcasă de 39 mm din aur roz 4N. mai multe detalii sunt disponibile AICI.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here