Layer a dezvoltat un soft inteligent pentru o mai bună utilizare a scaunelor de clasă economică pentru constructorul Airbus, acesta permițând pasagerilor să monitorizeze și să controleze – cu ajutorul telefonului mobil – locul pe care îl ocupă în cabină. Conceptul, denumit „Move”, a fost realizat pentru a îmbunătății experiența la clasa economică în timpul zborurilor pe distanțe scurte sau medii.
Aflate în acest moment la stadiul de prototip, scaunele dispun de o suprafață perforată (realizată dintr-o singură bucată) ce îmbracă un cadru produs din material compozit. Materialul care îmbracă scaunul este produs digital, dintr-un amestec de lână și poliester cu fir conductiv integrat, scaunul inteligent fiind conectat la o serie de senzori care detectează atât corpul pasagerului, cât și anumite caracteristici ale scaunului. Acestea includ temperatura, tensiunea scaunului, presiunea și mișcarea – caracteristici care pot fi monitorizate și controlate de pasager cu ajutorul telefonului mobil – prin utilizarea aplicației „Layer’s Move”. Astfel, aplicația „Move” analizează datele colectate de senzori și trimite diferite mesaje pasagerului, menționându-i acestuia cum să-și îmbunătățească confortul în timpul zborului. Printre facilitățile oferite, menționez momentul când pasagerul trebuie să se ridice și să se deplaseze pentru a-și îmbunătății circulația sangvină și când necesită hidratare. De asemenea, utilizatorii își pot personaliza diferite opțiuni prin intermediul aplicației, selectând modurile „masaj”, „timp de masă” sau „somn”. Conform dlui. Benjamin Hubert (Fondatorul Layer Design), „În cadrul companiei Layer, considerăm că un design optim ar trebui să fie accesibil tuturor”. „De prea multe ori, noile concepte de zbor se concentrează pe inovație în clasa business”. „Suntem încântați să lucrăm la proiectul Airbus, dorința naostră fiind aceea de a găsi modalități de îmbunătățire și de a adăuga valoare experienței de clasă economică – atât pentru apsager, cât și pentru compania aeriană”, completează dl. Hubert. Totodată, materialul care îmbracă scaunul dispune de zone cu densitate diferită, oferind diferite niveluri de susținere a corpului.
În timpul zborului, scaunul se adaptează automat pe baza greutății, mărimii și mișcării pasagerului prin trecerea unui curent prin firul conductiv pentru a schimba tensiunea scaunului. De asemenea, Layer abordează și problema „legroom rage” – cauzată de pasagerii care se înclină în mod inutil pe zboruri scrute – prin fixarea poziției spătarului. În loc să se încline, pasagerii se pot menține confortabil prin ajustarea scaunului inteligent. Pe lângă îmbunătățirea experienței de zbor, Layer a dorit să crească și durabilitatea aeronavei. Atât scaunul, cât și cadrul ușor – din aluminiu și fibră de carbon – reduc în mod semnifixativ greutatea la bord, ocolind nevoia materialelor nesustenabile utilizate la scaunele aeronovelor actuale, crescând astfel eficiența combustibilului. Pe spatele fiecărui scaun se află o „insulă centrală”, aceasta având în compunerea ei o masă, un sistem opțional de divertisment Inflight (IFE) și un mic buzunar pentru depozitare. Totodată, între scaune se află poziționat un spațiu pentru depozitarea laptop-ului, oferind utilizatorilor un loc sigur pentru stocarea dispozitivului în timpul decolării și aterizării. Măsuța este poziționată vertical și este reglabilă pe înălțime, ea putând să se rotească pentru a-i oferi pasagerului atât un suport redus la jumătate, cât și la dimensiuni complete. Pe măsură ce cotierele sunt complet înclinate, pasagerii au opțiunea de a crea un format de scaun în formă de „bancă” – atunci când călătoresc în cupluri sau în grupuri. Datorită firelor sensibile la presiune, scaunul poate detecta dacă pasagerii au uitat un dispozitiv sau obiect în buzunar, notificându-i pe aceștia după aterizare. Imaginile prezente sunt publicate cu acceptul Airbus. Mai multe detalii aici (www.layerdesign.com).